حمله اسرائیل به مواضع ایران در سوریه

زیتون– دولت سوریه تایید کرد که اسرائیل در آخرین ساعات شامگاه شب گذشته (جمعه ۲۷ اردیبهشت) به اهدافی در خاک این کشور حمله کرد.

تلویزیون دولتی سوریه تصاویری از تبادل آتش در آسمان شب دمشق و صدای تیراندازی را پخش کرده و گزارش داده که «پدافند هوایی سوریه تعدادی از این حملات را بی اثر کرده است.» اما هنوز تلفات یا خساراتی از این حملات گزارش نشده است.

تا کنون اسرائیل اظهارنظری در این‌رابطه نداشته است.

اما در همین رابطه اپوزیسیون سوریه اعلام کرد که برخی از این حملات متوجه اهدافی در منطقه الکسوه بوده است، جایی که گفته می‌شود انبارهای تسلیحاتی ایران قرار دارد.

این نخستین اقدام نظامی اسرائیل علیه اهداف وابسته به ایران و هم‌پیمانانش در سوریه، نیست٬ اما اولین حمله پس از آغاز تشدید بحران نظامی میان ایران و آمریکا در خلیج فارس در چند هفته گذشته است.

سانا، خبرگزاری رسمی سوریه، حملات اسرائیل «از سمت قنیطره» انجام شد ولی «پدافند هوایی سوریه آن را کشف و برخی از موشک‌های شلیک شده را سرنگون کرد».

این خبرگزاری در خصوص حمله اسرائیل توضیح بیشتری نداده و نگفته که آیا موشک‌هایی که پدافند سوری نتوانست آنها را سرنگون کند، تلفات و خساراتی بر جای نهاده‌اند یا خیر.

از گزارش سانا چنین برمی‌آید که این بار حمله به شیوه عادی اعزام جنگنده‌ها به حریم هوایی لبنان و شلیک موشک از آنها صورت نگرفته، بلکه موشک‌ها از بخش ارتفاعات جولان مستقیم به سوی دمشق و حومه آن پرتاب شده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »