? زنده| هشدار آلمان و بریتانیا به آمریکا درباره جنگ با ایران


هشدار آلمان و بریتانیا به آمریکا درباره جنگ با ایران

وزیران خارجه آلمان و بریتانیا در دیدار با مایک پمپئو، همتای آمریکایی خود در بروکسل، درباره احتمال جنگ این کشور با ایران هشدار دادند.
وزیر امور خارجه آلمان گفت، دولت آلمان خیلی نگران است و مایل نیست که تنش میان ایران و آمریکا به درگیر نظامی بیانجامد.
جرمی هانت، وزیر امور خارجه بریتانیا نیز هشدار داد که اوضاع نباید از روی ندانم‌کاری به یک درگیری نظامی سوق پیدا کند؛ درگیری‌ای که هیچکس خواهان آن نیست. /دویچه‌وله


https://twitter.com/m_apathetical/status/1127895663918899203


آلمان به دنبال ایجاد کانال مالی برای تجارت با ایران است

سخنگوی وزارت خارجه آلمان از ایجاد یک کانال مالی بین آلمان و ایران خبر داد.

سخنگوی دولت آلمان، اشتفان زایبرت، گفت آلمان برای حفظ برجام  و پیدا کردن راهکاری قانونی برای داد وستد با ایران تلاش می‌کند.

اشتفان زایبرت که در کنفرانسی خبری دربرلین سخن می‌گفت٬ افزود: «با همکاری سه شریک اروپایی خود در جستجوی ایجاد ساز و کاری قانونی برای تجارت از طریق ایجاد کانال پرداخت مالی برای جمهوری اسلامی هستیم.»

زایبرت هم‌چنان گفت اگر تهران به تعهدات خود در چارچوب برجام پایبند بماند، طرف‌های اروپایی این معاهده در صدد حفظ آن هستند./دویچه‌وله



رییس قوه قضاییه: رهبری برای حل مسائل کشور «اختیارات کافی» داده است

ابراهیم رئیسی، رییس قوه قضائیه جمهوری٬ گفت که آیت‌الله علی خامنه‌ای «اختیار کافی» برای حل و فصل مسائل به دستگاه های حکومت جمهوری اسلامی داده و حالا نوبت اینهاست که برای حل و فصل مشکلات اقدام کنند.

مخاطب سخنان رییس قوه قضاییه رییس جمهوری است که پیشتر گفته بود باراک اوباما٬ رییس جمهوری سابق آمریکا٬ بارها از او تقاضای ملاقات کرده بود اما او «اختیارات کافی» برای پاسخگویی به این دعوت را ندارد./فارس


https://twitter.com/hennarko/status/1127883935344553985


سازمان انرژی اتمی اقدامات جدید خود را در چارچوب برجام آغاز کرد

بهروز کمالوندی٬ سخنگوی سازمان انرژی اتمی٬ خبر از آغاز اقدامات جدید در چارچوب برجام داد.

او ادامه داد که در حقیقت ما داریم یک تعادلی ایجاد می‌کنیم بین تعهداتمان و حقوقمان. حقوق کمتری است طبیعتاً تعهدات کمتری هم باید اجرا شود.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی افزود: «ما به مجردی که موضوع از طرف ریاست محترم جمهوری ایران مطرح شد، جلساتی را در سازمان انرژی اتمی برگزار کردیم و نحوه اجرای این موضوع، شرایط و زمینه‌های مختلف آن را بررسی کردیم و اکنون آماده هستیم که کار را به انجام برسانیم. اینکه این کار چه طور و با چه روندی انجام خواهد شد، موضوعاتی فنی است. ولی آنچه مسلم است اینکه محدودیتی از سازمان انرژی اتمی ایران برداشته شده یعنی اگر تا دیروز محدود بودیم که بیشتر از ۳۰۰ کیلو اورانیوم غنی شده تولید نکنیم، امروز این محدودیت و همچنین محدودیت در اختیار نگه داشتن ۱۳۰ تن اورانیوم برداشته شده و ما در حال انجام اقدامات خود در شرایط جدید هستیم.»/ایسنا


https://twitter.com/NahidMolavi/status/1127883400663248898


انگلیس هشدار داد: احتمال درگیری میان ایران و آمریکا

جرمی هانت وزیر خارجه بریتانیا درباره خطر بالا رفتن تنش ها در خلیج فارس و «درگیری اتفاقی بین ایران و آمریکا» هشدار داده است.

جرمی هانت که در بروکسل به سر می برد گفت: «ما بسیار نگران وقوع یک حادثه ناگهانی هستیم. ما این نگرانی ها را با همتایان اروپایی خود و با مایک پمپئو (وزیر خارجه آمریکا) به اشتراک می گذاریم.»/بی‌بی‌سی فارسی



موافقت نمایندگان با فوریت طرح تشدید مجازات اسیدپاشی

نمایندگان مجلس با یک فوریت طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه دیدگان ناشی از آن موافقت کردند.

فاطمه حسینی نماینده تهران به عنوان طراح یک فوریت این طرح گفت: «یکی از حوادثی که روز گذشته در یکی از شهرهای کشور اتفاق افتاد اسیدپاشی بود که خبر آن موجب آسیب به افکار عمومی شد.»

او افزود: «با توجه به بررسی های صورت گرفته و خلاء قانونی برای مجازات اسیدپاشی فوریت این طرح درخواست می شود، در سال ۳۷ بیش از ۶۰ سال پیش آخرین قانون در این باره تصویب شده است، با توجه به گذشت ۶۰ سال بحث اعدام که در قانون ۱۳۳۷ پیش بینی شده بود منسوخ شد، همچنین با توجه به آنچه که جنبه عمومی جرم مربوط می شود و مجازات مرتبط با آن صورت می گیرد اغلب موارد اسیدپاشی دیده می شود که امکان اجرای قصاص یا مجازات وجود ندارد یا بسیار دشوار است.»

حسینی اظهار داشت: «جنبه عمومی قانون موجود قدرت بازدارندگی ندارد، سال ۹۶ نمایندگان مجلس طرحی در این خصوص تهیه کردند که پس از اعلام وصول عادی در کمیسیون حقوقی و قضایی بررسی و تصویب شد.»
او ادامه: «به نظر می رسد با توجه به حجم تعداد طرح هایی که در مجلس کنونی اعلام وصول شده است، امکان تصویب این طرح نیز به عمر این مجلس نرسد و مجلس خلاء قانون گذاری این زمینه یعنی تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه دیدگان ناشی از آن وجود نداشته باشد.»/ایرنا


https://twitter.com/amir_h_saadat/status/1127850146962735104


جلسه اضطراری وزرای خارجه بریتانیا، فرانسه و آلمان برای واکنش به تهدید ایران برای خروج از برجام

پایگاه خبری نشنال می‌گوید وزرای خارجه سه کشور اروپایی عضو برجام به همراه مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا عصر دوشنبه جلسه اضطراری خواهند داشت تا به «تهدید جمهوری اسلامی ایران» برای خروج از برجام واکنشی مقتضی بدهند.

نشنال بدون اشاره به منبع خبری خود نوشت که «جرمی هانت» وزیر خارجه بریتانیا، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه و «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان عصر دوشنبه در بروکسل به همراه «فدریکا موگرینی» جلسه فوق العاده و اضطراری برگزار خواهد کرد.

پایگاه نشنال به نقل از یک سخنگوی وزارت خارجه بریتانیا نوشت که این کشور در صورت تعهد ایران، در برجام خواهد ماند. وی افزود بعد از دیدار هفته گذشته وزیر خارجه بریتانیا و مایک پمپئو، آقای هانت قصد دارد با همتایان اروپایی خود نیز درباره پاسخ به اعلامیه تهدید آمیز اخیر ایران رایزنی کند./صدای آمریکا


https://twitter.com/alimojtahedzade/status/1127852711943245824


لایحه خشونت علیه زنان تعیین تکلیف می‌شود

ابراهیم رئیسی٬ رییس قوه قضائیه٬ خبر داد که لایحه خشونت علیه زنان در جلسه هفته گذشته مقامات این قوه مطرح شده و تا چند هفته دیگر نتیجه بررسی آن اعلام می‌شود.

علی لاریجانی، رییس مجلس، در جلسه مشترک مجلس و قوه قضائیه خواستار بررسی سریع‌تر این لایحه در قوه قضائیه شد و گفت که رهبر جمهوری اسلامی نیز درباره این لایحه «حساس» است.

رییس قوه قضائیه، نیز در واکنش به این درخواست گفت که نتیجه بررسی این لایحه تا چند هفته دیگر اعلام می‌شود.

او اضافه کرد: «ما ابعاد مختلف و انواع این خشونت را پیش‌بینی خواهیم کرد… امروز بسیاری از انواع خشونت علیه زنان از جانب غرب به جوامع مختلف حقنه (تحمیل) می‌شود که باید این موارد به دقت احصا و مورد پیشگیری قرار گیرد».

رئیسی گفت: «به عنوان مثال، اینکه یک شرکت هواپیمایی به کارکنان زن خود اجبار می‌کند که ازدواج نکنند یا اگر ازدواج کردند صاحب فرزند نشوند، قطعا یکی از مصادیق خشونت است.»/خبرگزاری میزان


بهنام صفوی درگذشت

بهنام صفوی، خواننده پاپ، ساعتی قبل در ۳۶ سالگی درگذشت./ایسنا


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. این برجام چیست که حتی کشورهای آفریقایی درگیر آنند.

    ۵۴ کشور افریقایی در نشست مشترکی تحت عنوان اتحادیه افریقا در اتیوپی اعلام کرده اند که از برجام خارج نمی شوند و حاضرند برای حفظ ان هر کاری انجام دهند.

    فکر نمی کنید حمایت اتحادیه افریقا از برجام یک حرف بی معناست.

    اتحادیه افریقا چگونه می خواهد از برجام حمایت کند.

    افریقاییها نه قدرت نظامی دارند و نه قدرت اقتصادی. و نه اصلا” در مسائل سیاسی و نظامی جهان دیده می شوند و کسی اهمیتی به انها نمی دهد.

    دولتهایشان هم با کودتا و تحت حمایت غرب بر سر کار امده اند و جز کشتار مردم بی دفاع افریقایی کاری بلد نیستند.

    ایا برجام در ارتباط با معامله بزرگ قرن نیست.

    ایا معنی واقعی برجام این نیست:

    دولتها توافق کرده اند که در موضوعات اساسی توافق نکنند.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »