جنجال ساسی مانکن در مدارس ایران

زیتون– در پی انتشار ویدئوهایی از مراسم روز معلم در برخی مدارس ایران که دانش‌آموزان را درحال شادی و پایکوبی نشان می دهد،‌ اعتراضات فراوانی متوجه وزیر آموزش و پرورش و این مدارس شد.

همچنین برخی از نیروهای ارزشی خواهان برخورد با آنچه «ابتذال» نامیده شده و پاسخگویی وزیر آموزش و پرورش شدند.

علی مطهری، نایب رییس مجلس٬ امروز (سه شنبه) نسبت به ویدئوهای شادی دانش آموزان در روز معلم واکنش نشان داده و به خبرگزاری فارس گفته است که مدیران این مدارس باید برکنار شوند و در این رابطه وزیر آموزش و پرورش باید پاسخگو باشد.

عباس کعبی عضو خبرگان رهبری هم شادی دانش‌آموزان را «رقاصی در مدارس» و یک برنامه از پیش طراحی شده توصیف کرده و از «ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر» خواسته تا به این موضوع ورود کند و علیه مدارس و یا دستگاه‌هایی که کوتاهی داشته‌اند اعلام جرم و به دادستانی شکایت کند.

مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پروش شهر تهران هم به خبرگزاری ایسنا از لزوم شناسایی و برخورد قانونی و جدی با این عوامل خبر داده است.

اما ویدئوهای منتشر شده از شادی دانش‌آموزان مربوط به مقطع ابتدایی است و این دانش‌آموزان در حال خواندن ترانه هایی از چند خواننده پاپ از جمله ترانه جدید ساسی مانکن هستند.

محمد بطحایی٬ وزیر آموزش و پرورش٬ در واکنش به این حواشی پیش اومده٬ گفت: «۳ متخصص را مأمور کردم تا ریشه تولید کلیپ‌های اخیر درباره مدارس را بررسی و مشخص کنند.»

او با تأکید بر اینکه هدف دشمن بی اعتماد کردن مردم به آموزش و پرورش و معلمان است، افزود: «اخیراً هم کلیپ‌هایی به سرعت در فصای مجازی پخش شده و نگرانی‌هایی را ایجاد کرده که باعث می‌شود به این مقوله توجه بیشتری شود و باید در فرایندهای آموزش و پرورش دقت بیشتری داشته باشیم.»

وزیر آموزش و پرورش همچنین خبر داد: «از دیروز ۳ متخصص را مأمور بررسی این موضوع کردم تا ریشه تولید این کلیپ‌ها مشخص شود زیرا اعتماد عمومی و باور مردم متدین را نگران می‌کند؛ امیدوارم پلیس فتا هم در این موضوع به ما کمک کند زیرا این کلیپ‌ها بی نام و نشان هستند و تصاویر پخش شده، مدرسه و معلم را تلقین می‌کند لذا حراست و بازرسی این موضوع را به ویژه موضوع اخیر را پیگیری خواهند کرد.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »