جابه‌جایی میلیاردها تومان پول در داخل و خارج از کشور

رضا گلپور اتهام‌های جدیدی را علیه حسین طائب مطرح کرد

زیتون– رضا گلپور٬ نویسنده کتاب جنجالی «شنود اشباح»٬ در تماسی تلفنی از زندان اوین٬ اتهام‌های جدیدی را علیه حسین طائب مطرح طرح کرد.

بیشتر بخوانید: «علی‌بابا و چهل دزد» به روایتِ شهرزاد میرقلی‌‌خان

عبدالرضا داوری٬ مشاور رسانه‌ای محمود احمدی‌نژاد٬ ساعتی پیش در توییترش نوشت:

https://twitter.com/AbdolrezaDavari/status/1125455553331908611

به نوشته داوری٬ رضا گلپور در این تماس تلفنی گفته است: «بعد از ۲۷ ماه بازداشت موقت توسط آقای طائب و تیم تحت امر ایشان، به بند عمومی منتقل شدم و بعد از ۲.۵ سال حبس، از اتهام جاسوسی تبرئه و برای مجموعه ای اتهام های دیگر توسط قاضی صلواتی به ۲۸ سال حبس محکوم شدم که در دادگاه تجدیدنظر در مجموع به ۱۵ سال کاهش پیدا کرده است.»
در ادامه این مکالمه نویسنده کتاب «شنود اشباح» تاکید کرده است:«من با صبر، مراحل پیگری پرونده خود را دنبال میکنم اما خوشحالم که بعد از ۳۰ ماه خدمت آقای حسین طائب عرض کنم بعد از این که همه ما در روز حسابرسی در محضر خداوند حاضر شدیم آیا من می توانم از ایشان در مورد هویتی به نام محسن سجادی نیا از مشاوران پشت پرده ایشان سوال کنم؟»
گلپور همچنین این سوال را مطرح کرده است:«آیا شخص آقای حسین طائب می تواند لیست اموال منقول و غیر منقول این فرد را به ملت اعلام کند؟
چگونه ممکن است که یک فرد دارای دو شناسنامه، دو پاسپورت و دو هویت به نام های محمود سیف و محسن سجادی نیا باشد؟»
عبدالرضا داوری همچنین به نقل از گلپور نوشته است:«آیا من اجازه دارم پیرامون صدها میلیارد تومان جابجایی پول که توسط این فرد در داخل و خارج کشور انجام شده است صحبت کنم؟ نقش این فرد در پیگری پرونده من که منجر به ۳۰ ماه بازداشت موقت شده است در حالی که تنها چند جلسه بازجویی در سه ماه اول بازداشت آن رخ داده است، چیست؟»

همچنیندر سخنان رضا گلپور، نحوه ارتباط محمود سیف با آقایان «ب.ق» و «ع.ش» نیز تشریح شد که بنا به برخی مصالح، این دو مورد را از متن سخنان آقای رضا گلپور حذف کردم. البته در صورت استعلام مراجع ذیربط از جمله دفتر مقام معظم رهبری و حفاظت اطلاعات سپاه، این موارد اظهار خواهد شد.

بهمن مال سال ۹۵ «زیتون» خبر داد که رضا گلپور، نویسنده کتاب جنجالی «شنود اشباح»  بازداشت و به بند ۲-الف اطلاعات سپاه، مستقر در زندان اوین، منتقل شد.

آن زمان یک «منبع آگاه» ضمن تائید این خبر به «زیتون» گفت: گلپور با اتهام‌های متعددی چون «جاسوسی برای کشورهای بیگانه،  ترور شخصیت‌های نظام و سهم‌خواهی در برابر انتشار اخبار کذب» روبروست.

رضا گلپور چمرکوهی،  به «متخصص پروژه‌های سفارشی تخریب» شهرت دارد و  از همکاران سایت «عماریون»منتسب به جریان حزب‌الله است و پیش از این همکاری نزدیکی با اطلاعات سپاه داشته است.

پیش از دستگیری گلپور خبر دستگیری محمدحسین رستمی، مدیر سایت عماریون، نیز منتشر شد.

کتاب «شنود اشباح» در زمان انتشار با واکنش‌های شدیدی همراه شد. گلپور در این کتاب اتهام‌های سنگینی از جمله جاسوسی  را متوجه اصلاح‌طلبان کرد. او در جلد دوم این کتاب که دربردارنده مصاحبه‌هایی اختصاصی با علی فلاحیان، وزیر اسبق اطلاعات بود، ادعاهای گسترده‌ای را علیه وزارت اطلاعات مطرح کرد و پیش از انتشار کتاب، توسط مأموران امنیتی دستگیر شد. وی پس از گذراندن چندین ماه بازداشت، آزاد شد و پس از تبرئه از اتهامات امنیتی، به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به جزای نقدی محکوم شد.

گلپور پیش از بازداشت مطالبی در مورد شهرزاد میرقلی خان (تبعیدی سپاه پاسداران به عمان) و سردار عسگری(مفقود شده) و خسرو تهرانی در رسانه‌های مختلف منتشر کرد که می‌تواند به دستگیری او ارتباط داشته باشد.

منابع زیتون از  نوعی «تسویه حساب شخصی در رده بالای نهادهای امنیتی»  در پی «نشر برخی اخبار  خاص» از جانب این فرد  و سایت عماریون  خبر داده‌اند.

هم‌چنین شنیده‌ها حاکی از آن است که همسر سوم گلپور که از تابعیت آمریکایی برخوردار است، به «جاسوسی برای سرویس‌های خارجی» متهم شده است. او ساکن بیروت  است و  به عنوان خبرنگار  با رسانه‌های خارجی  همکاری دارد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جابه‌جایی میلیاردها تومان پول در داخل و خارج از کشور

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »