انتقال اسماعیل بخشی، سپیده قلیان و امیر امیرقلی به زندان اوین

زیتون– سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه٬ از انتقال اسماعیل بخشی، نماینده زندانی کارگران نیشکر هفت‌ تپه، سپیده قلیان و امیر امیرقلی٬ دو فعال مدنی، به زندان اوین خبر داد.

کانال تلگرامی سندیکای کارگران نیشکر هفته تپه خبر داد که این سه تن روزگذشته (یکشنبه) از دو زندان در اهواز به زندان اوین درتهران منتقل شدند و پرونده‌شان نیز به شعبه هفتم بازپرسی اوین ارسال شده است.

اسماعیل بخشی، نماینده کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه و سپیده قُلیان پس از سخنان‌شان درباره شکنجه شدن‌، سی‌ام دی‌ماه برای دومین باربازداشت شدند. این بازداشت پس از پخش اعترافات اجباری آنان در برنامه «طراحی سوخته» از تلویزیون ایران، انجام شد.

اسماعیل بخشی٬ از فعلان کارگری و نماینده کارگران نیشکر هفت تپه٬ سال گذشته بازداشت و در طی مدت بازداشت مورد شکنجه قرار گرفته بود.

دی ماه سال گذشته او به همراه سپیده قلیان٬ فعال کارگری٬ در خصوص شکنجه‌های صورت گرفته در طی مدت بازداشت٬ اطلاع رسانی کردند. همین امر موجب بازداشت مجدد آن‌ها شد.

 امیر امیرقلی٬ فعال سیاسی و کارگری٬ نیز ۲۶ بهمن ماه سال گذشته بازداشت شده است.

به گزارش «زیتون» او در بابلسر توسط وزارت اطلاعات بازداشت شده و به زندان اهواز منتقل شده بود.

این اولین بازداشت این فعال سیاسی نیست.

او پیشتر نیز بازداشت و به ۲۱ سال زندان محکوم شده بود.

بهمن ماه سال ۸۴ امیر امیرقلی فعال دانشجویی سابق و زندانی سیاسی بند هشت زندان اوین، از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به ۲۱ سال حبس تعزیری محکوم شد. «توهین به مقدسات»، «توهین به رهبری»، «اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی»، «اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات» و «تبلیغ علیه نظام» بخشی از اتهاماتی است که به امیر امیرقلی وارد شده است.

او پیش از آن نیز در شهریور ماه سال ۸۷ یک بار بازداشت شده بود.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »