آمریکا معافیت‌‌های خرید نفت از ایران را تمدید نمی‌کند

افزایش جهانی قیمت نفت

زیتون– گزارش پایان احتمالی اعطای معافیت از تحریم‌ها برای خرید نفت از ایران باعث افزایش سه درصدی قیمت نفت در بازار جهانی شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز قیمت هر بشکه نفت به ۷۴ دلار و ۳۰ سنت رسید که بالاترین قیمت از ماه نوامبر سال گذشته میلادی بوده است.

دولت ترامپ اعلام کرده است که معافیت‌های ۱۸۰ روزه معاملات نفتی با ایران روز دوم ماه مه به پایان می‌رسد. برخی از تحلیلگران پیش بینی کرده بودند که ترامپ این معافیت‌ها را دست‌کم برای برخی از کشورها تمدید کند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز دوم اردیبهشت خبر داد که معافیت‌های ۱۸۰ روزه پیش بینی شده برای هشت کشور تمدید نخواهد شد.

همین خبرگزاری در گزارشی که از واشنگتن ارسال کرده نوشته است که پایان یافتن این معافیت‌ها مربوط به همه کشورها می‌شود و هرگونه معامله نفتی با ایران از روز سوم ماه مه، مجازات‌های آمریکا را در پی خواهد داشت.

خبرگزاری رویترز نیز روز دوشنبه ۲۲ آوریل از افزایش بهای نفت خام در بازارهای جهانی خبر داده است. گفته شده است که اعلام خبر مربوط به عدم تمدید معافیت‌های خرید نفت از ایران، باعث افزایش سه درصدی بهای نفت خام در بازارهای جهانی شده است.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

آمریکا معافیت‌‌های خرید نفت از ایران را تمدید نمی‌کند

«اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباش پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن» و: «سر بالین فقیهی نومید کوزه‌ای دیدم لبریز سوال/… من قطاری دیدم فقه می‌برد و چه سنگین می‌رفت» به یادگار

ادامه »

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز

ادامه »