آخرین اخبار سیل در ایران

زیتون :عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور با بیان اینکه در حال حاضر در کل خوزستان بیش از ۲۰۰ روستا به نوعی دچار آبگرفتگی شدند و بین ۹۶ تا ۱۰۰ موردشان غرق در آب هستند، گفت: مصوب کردیم افرادی که میتوانند ۳تا۴ ماه خانه اجاره کنند و دولت اجاره بها را پرداخت می‌کند.

Risultati immagini per ‫سیل در خوزستان‬‎

وزیر کشور در شرح آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده افزود که در اهواز، سوسنگرد، بستان، حمیدیه مردم مجبور شدند محل زندگی شان را ترک کنند. بیش از ۹۰ درصد روستاها در این منطقه تخلیه شدند.

او همچنینبا اشاره به ارسال گزارش نهایی خسارات به رییس جمهوری گفت: «روز چهارشنبه در دولت مورد بررسی و تصویب قرار می گیرند. یکی از نگرانی های بحق مردم تامین خسارات منازل و مزارع شان است که ما تامین خواهیم کرد.»

فضلی درباره اولویت های موجود در استان لرستان پس از سیل تاکید کرد: « اولویت اصلی کل منطقه لرستان راه و مواصلات است. سیل  برخی مقاطع جاده ها را  از بین برده است و احداث راه جدید زمانبر است. بسیاری از پلها از بین رفته است. به سپاه و وزارت راه ماموریت دادیم که پلهای موقت و متحرک بسازند و البته امکان ارتباط موقت ایجاد کرده ایم وگرنه خدمات رسانی سخت تر می شود. »

وی ادامه داد: مسئله دوم بحث لایروبی و رسوب زدایی از مساکن و منازل است، خیابان ها تاحدودی تمیز شده اما در خانه ها حتی تا ۱.۵ متر گل و لای است. نقش مردم در این زمینه و برای اصلاح آن بسیار موثر است،  اما با این حال این کار زمان زیادی می برد.

همچنین از اهواز خبر می‌رسد که با شکستن سیل‌بند عین‌۲ یک منطقه از این شهر به زیرآب رفته است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »