بیانیه گلنوش خالقی، فرزند زنده‌یاد استاد روح‌الله خالقی

?عمل ناپسند دستکاری در سرود ملی-میهنی «ای ایران» را محکوم کنیم

زیتون– چندی پیش آستان قدس رضوی نسخه‌ای از سرود مشهور «ای ایران» منتشر کرده با شعری در مدح ایران اسلامی.

این سرود با انتقادهای گسترده در شبکه های اجتماعی روبرو شده و بعضی گفته‌اند نباید از نمادهای ملی برای اهداف سیاسی استفاده کرد. بیش از ۷۵ سال پیش، حسین گل گلاب شعر سرود «ای ایران» را نوشت٬ روح الله خالقی آهنگش را ساخت و بنان آن را خواند.

به گزاش «زیتون» گلنوش خالقی خواستار اعتراض به این اقدام آستان قدس رضوی شد.

متن کامل این بیانیه که برای انتشار در اختیار «زیتون» قرار گرفته٬ به شرح زیر است:

عمل ناپسند دستکاری در سرود ملی-میهنی «ای ایران» را محکوم کنیم

چند روز پیش برحسب تصادف، ویدیوئی را در فضای مجازی مشاهده کردم که همانا سرود «ای ایران»، ساخته پدرم استاد روح‌الله خالقی با شعری از استاد حسین گل‌گلاب است. با اندوهی فراوان متوجه شدم که ناباورانه اشعار این سرود ملی – میهنی که یک اثر ثبت شده ملی است و در زمره یک اثر تاریخی کشور ایران. سرودی عاری از هرگونه گفتمان تاریخی، مذهبی، و فردی، که پس از چندین دهه که از خلق آن می‌گذرد همچنان در قلب هر ایرانی می‌تپد. این سرود که صرفا بازگو کننده کشور ایران است، متاسفانه توسط افرادی نادان و نابخرد به بازی گرفته شده است.
امیدوارم شاهد واکنش و حضور پرشکوه ملت ایران در اعتراض به این اعمال ناپسند باشم. بر این باورم که چنین اثر ملی هیچگاه با چنین ترفندهائی دچار خدشه نخواهد شد.

واشنگتن، ۲۵ فوریه ۲۰۱۹ برابر با ۶ اسفند ۱۳۹۷

گلنوش خالقی

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

بیانیه گلنوش خالقی، فرزند زنده‌یاد استاد روح‌الله خالقی

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »