وزارت کشور اعلام کرد که اقلیت‌های دینی حق نامزدی در انتخابات را دارند

زیتون– سلمان سامانی٬ سخنگوی وزارت کشور٬ ممنوعیت نامزدی اقلیت‌های دینی در انتخابات مجلس و شوراهای شهر را «خبرسازی رسانه‌های معاند» خواند.

سخنگوی وزارت کشور روز گذشته (شنبه) از تعیین ٧ شرط عمومی برای ثبت نام در انتخابات در چهارچوب لایحه جامع انتخابات خبر داده بود.

بر اساس آنچه سخنگوی وزارت کشور اعلام کرده است٬ تابعیت ایرانی، تدین به دین اسلام و عمل به احکام در حد انجام واجبات و عدم اصرار بر محرمات بر اساس خود اظهاری فردی، وفاداری به نظام جمهوری اسلامی ایران و پذیرش و تبعیت از قانون اساسی بر اساس خود اظهاری فردی، عدم محجوریت و داشتن سلامت جسمی در حد برخورداری از شنوایی و بویایی در انتخابات‌ها و بینایی در انتخابات ریاست جمهوری، داشتن کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا کارت معافیت دائمی برای آقایان، نداشتن اعتیاد به مواد مخدر و روانگردان و سابقه محکومیت موثر کیفری و نداشتن تابعیت اکتسابی ایرانی یا خارجى شروط هفتگانه عمومى داوطلبان در هر سه انتخابات است.

بر این اساس پس از این اقلیت‌های دینی٬ از نامزدی در انتخابات‌ مجلس و شوراهای شهر محروم خواهند شد.

با این حال او امروز گفت که داوطلبان اقلیت‌های دینی رسمی می‌توانند در انتخابات مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا شرکت کرده و باید التزام به دین خود داشته باشند.

سلمان سامانی ادامه داد: «حضور ⁧ داوطلبان ⁩ اقلیت‌های دینی رسمی در انتخابات از ⁧ حقوق اساسی ⁩ کشور جمهوری اسلامی ایران است. طبق مواد ۵۵، ۵۷ و ۵۸ ⁧ لایحه جامع انتخابات، ⁩ اقلیت‌های دینی رسمی می‌توانند در انتخابات مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا ثبت نام کنند. طبق تبصره ذیل ماده ۵۵ این لایحه داوطلبان ⁧ اقلیت‌های دینی رسمی ⁩ باید التزام به ⁧ دین خود ⁩ داشته باشند.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »