تیم ملی فوتبال زنان در آستانه «باید ببازی»

زیتون– تیم ملی فوتبال زنان ایران٬ پس از اعلام میزبان این دوره از  مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰ با بحران مواجه شد.

بر اساس تصمیم فیفا میزبان مرحله دوم از مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰ ٬ اسرائیل است.

طبق قانون جمهوری اسلامی ایران هیچ شهروند ایرانی حق ورود به سرزمین‌های اشغالی را ندارد. به همین دلیل تیم ملی فوتبال زنان که در حال آماده‌سازی برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ است و به تازگی در تورنمنت هند هم شرکت کرده‌ نمی‌تواند در این مسابقات شرکت کند.

انصراف تیم ایران از شرکت در این مسابقات می‌تواند عواقب سنگینی برای فوتبال زنان و فوتبال ایران به صورت کلی داشته‌باشد. حالا به نظر می‌رسد تیم فوتبال زنان ایران هم در آستانه یک “باید ببازی” دیگر قرار دارد با این تفاوت که عدم شرکت تیم ملی ایران در مسابقات انتخابی المپیک می‌تواند عواقب وخیمی برای فوتبال ایران داشته باشد.

عباس ترابیان رییس کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی در مورد میزبانی فلسطین اشغالی به اعتمادآنلاین گفت: «خبر میزبانی فلسطین اشغالی را نشنیده ام، از مکاتبات در ارتباط با این موضوع تا حدی اطلاع دارم اما از خبر امروز اطلاعی ندارم. اگر چنین خبری صحت داشته باشد قطعا تیم نخواهد رفت و این مسلم است، اما در مورد عواقب آن نظری ندارم. البته در صورت صحت چنین خبری احتمالا تیم های دیگری هم خواهند بود که در این مسابقات شرکت نخواهند کرد اما راه‌هایی وجود دارد که شاید بتوانیم به دلایلی حاشیه‌ای به این مسابقات نرویم اما فعلا نمی‌خواهم در این مورد صحبت کنم.»

هرچند به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال پاسخ مشخصی برای این موضوع ندارد حسین عبدی مشاور فنی تیم فوتبال زنان درباره میزبانی فلسطین از رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو به اعتمادآنلاین می‌گوید: «سیستم اداری فوتبال ایران باید پیگیر این موضوع باشد. در این حد می‌دانم که فدراسیون از قبل درباره این موضوع، نامه‌نگاری‌هایی با ای اف سی انجام داده و مشکل تیم ملی برای حضور در کشور فلسطین اشغالی را مطرح کرده است. درخواست فدراسیون از ای اف سی هم این بوده که یا تیم ملی در گروه فلسطین قرار نگیرد یا اینکه کشور میزبان این بازی‌ها را تغییر دهند.»

او در ادامه گفت: «البته این نامه‌نگاری‌ها قبل از انتخاب میزبان بوده اما متأسفانه بازهم ای اف سی فلسطین را به‌عنوان میزبان انتخاب کرده است. بدون تردید فدراسیون فوتبال بازهم با ای اف سی نامه‌نگاری خواهد کرد تا بتواند شرایط حضور تیم ملی در این رقابت‌ها را فراهم کند.»

عبدی در پاسخ به این سؤال که احتمال تغییر میزبان و یا گروه وجود دارد؟ گفت: «متأسفانه هیچ اطلاعی از این موضوع ندارم. ترجیح هم می‌دهم دراین‌باره صحبتی نکنم چون امکان دارد اشتباهی رخ دهد. این موضوع جز سیاست‌های کلی کشور است و هر تصمیمی در این رابطه گرفته شود بدون تردید همان اتفاق رخ خواهد داد. تنها اطلاعی که من دارم این است که فدراسیون فوتبال تمام تلاشش را برای حل شدن این موضوع انجام می‌دهد؛ اما برخی از موضوعات در حیطه وظایف ما نیست و بحث کلی کشور است.»

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. ‎تیم ملی فوتبال زنان ایران در انتخابی المپیک با فلسطین هم گروه شده است
    ‎طبق برنامه فدراسیون فوتبال آسیا ، یک تیم میزبان بقیه تیم های گروه میشود و فلسطین میزبان ۳ تیم دیگر گروه شده است
    ‎تیم زنان فلسطین قرار است در ورزشگاه فیصل الحسینی واقع در شهرک الرام در استان اورشلیم که جزء سرزمین اسرائیل است ، میزبان ۳ تیم دیگر گروه از جمله ایران بشود
    ‎این کل ماجراست.‎حالا ایران از آنجایی که در حمایت از مردم فلسطین با اسرائیل قطع رابطه و دشمن است ، قرار است در این مسابقات شرکت نکند مگر آنکه فدراسیون فوتبال آسیا محل بازیها را تغییر دهد.بعبارت ساده تر ما در راه آرمان های ملت فلسطین و آزادی قدس به مرحله ای رسیدیم که مقابل فلسطین در حمایت از آرمان فلسطین بازی نمیکنیم!!چون همین فلسطینی ها یک ورزشگاه اسراییلی را برای بازی انتخاب کرده اند!!‎کل ایدئولوژی خارجی جمهوری اسلامی در همین مطلب خلاصه میشود و چهل سال است ما تمام شئونات زندگی یک ملت را اسیر این ماجرا کرده ایم!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »