?زنده| سردار نقدی: اوضاع اقتصادی امروز نتیجه رأی دیروز خود ماست

 

 


هواشناسی: حدود ۹۷ درصد خاک ایران دچار خشکسالی است

بهلول ضیاییان٬ رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی و مسئول دفتر lPCC در ایران٬ با اشاره به اینکه در انتهای سال ۹۶، حدود ۹۷ درصد خاک کشور را خشکسالی در بر گرفته است گفت: «بر اساس ناحیه بندی اقلیمی ایران نواحی گرم و خشک ایران افزایش چشمگیری داشته است.»

بهلول ضیاییان موافقتنامه اقلیمی پاریس به وضعیت دمای ایران در ۵۰ سال گذشته اشاره کرد و گفت در هر دهه این دوره زمانی ۴ دهم درجه سانتی‌گراد افزایش دما داشته ایم.

او ادامه داد: «براین اساس در ۵۰ سال گذشته حدود ۲ درجه سانتی‌گراد کشور گرم تر شده و در ۳دهه اول تغییرات معناداری ایجاد نشد اما در دو دهه بعدی با شیب نزولی کاهش بارش‌ها مواجه شدیم به طوری که از بارش ۲۷۰ میلیمتری در دهه ۴۰ به ۲۱۰ میلیمتر در دهه اخیر رسیده ایم.»

ضیائیان ادامه داد: «طی ۳۰ سال گذشته ۲۰ میلیمتر کاهش بارش ایجاد شده است و این عدد برای کشور خشک و نیمه خشک ایران عدد بزرگی بوده و آثار قابل توجهی داشته است.» /ایسنا



سردار نقدی: اوضاع اقتصادی امروز نتیجه رأی دیروز خود ماست

محمدرضا نقدی٬معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران٬ گفت: «عده‌ای می‌گویند «چرا حضرت آقا فکری به حال مردم نمی‌کنند؟ مردم گرفتار گرانی هستند»؛ حال، آنکه حضرت آقا این فکر را هشت سال پیش کردند و به ما هم گفتند اگر می‌خواهید اقتصادتان درست شود راهش مذاکره با آمریکا نیست، راهش اقتصاد مقاومتی است.

نقدی ادامه داد: «رهبری گفتند به جای مذاکره بروید سراغ فعال کردن ظرفیت‌های داخلی مشکل حل می‌شود. ما خودمان نرفتیم، یعنی به کسانی رأی دادیم که به ظرفیت داخلی اعتماد ندارند. دنبال خارجند. وقتی ما خودمان اینطور خواسته‌ایم رهبری چه کند؟ فلذا گره نارسایی‌ها را باید به دست خودمان و با آراء خودمان باز کنیم.» /فارس



حسین فریدون محاکمه شد

اولین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین فریدون و شش نفر از مرتبطین وی در پرونده، در شعبه ۱۰۵۷ مجتمع قضایی کارکنان دولت به ریاست قاضی عالیشاه برگزار شد.

در این جلسه که حسین فریدون و چهار نفر از مرتبطین به همراه وکلای خود حضور داشتند، نماینده دادستان کیفرخواست پرونده را قرائت کرد.

در جلسه اول دادگاه که دو ساعت و پانزده دقیقه به طول انجامید، متهم ردیف دوم و وکیل وی پس از تفهیم اتهام از سوی قاضی عالیشاه به دفاع از اتهامات انتسابی مطرح شده در کیفرخواست پرداختند.

جلسه بعدی هفته آینده برگزار می‌شود./ مهر



بازداشت ۲۰ دلال ارزی در تهران

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از بازداشت ۲۰ دلال ارزی تهران در صبح امروز خبر داد.

حسین رحیمی صبح امروز در حاشیه بیست و دومین مرحله از طرح رعد پلیس پیشگیری پایتخت از ادامه برخورد پلیس با دلالان ارزی خبر داد و گفت: صبح امروز ۲۰ دلار ارزی در تهران بازداشت شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه هم اکنون بالغ بر ۱۹۰ دلال ارزی در زندان به سر می‌برند، گفت: «تقریباً تمامی صرافی‌های غیرمجاز نیز پلمب شده‌اند و بازار دلالان ارزی در سبزه میدان فردوسی و سایر نقاط تهران جمع‌آوری شده است.»

او افزود: «با افرادی که در فضای مجازی نیز با اعلام قیمت‌های کاذب به دنبال بالا بردن قیمت ارز هستند، برخورد می‌شود.» /تسنیم



جریمه یک شرکت هلندی به دلیل تجارت با ایران

دادگاهی در استان لیمبورخ هلند یک شرکت هلندی را به دلیل صادرات بدون مجوز قطعات توربین گازی به ایران به پرداخت ۵۰۰ هزار یورو جریمه محکوم کرد.

این دادگاه، شرکت «یوروتوربین بی وی» را متهم کرده که با ایجاد شرکت‌های پوششی بدون مجوزهای لازم اقدام به صدور قطعات به ایران کرده است.

یک شرکت وابسته به یورو توربین بی‌ وی هم که مقر آن در بحرین است در این پرونده به پرداخت ۳۵۰ هزار یورو محکوم شده است.

دادگاه لیمبورخ می‌گوید این شرکت‌های پوششی برای فروش قطعات توربین به مشتریانی در ایران ایجاد شده است. دادگاه به هویت خریداران اشاره نکرده است.

به گفته دادگاه این قطعات کاربرد دوگانه دارد و می‌تواند در صنایع نظامی به‌کار گرفته شود.

مدیرعامل، یک سهامدار و یکی از کارکنان شرکت هلندی در این پرونده به کار اجباری اجتماعی محکوم شده‌اند. هویت این افراد نیز افشا نشده است. /رادیو فردا


اخبار روز گذشته را اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »