?زنده| سه فعال محیط زیست دیگر بازداشت شدند

 

سه فعال محیط زیست دیگر بازداشت شدند

یوسف فرهادی بابادی فعال محیط زیست در شهرکرد و آرمان وفایی و شاهو فرجی، دو فعال محیط زیست در سنندج٬ بازداشت شدند.

یوسف فرهادی عضو کمپین محیط زیستی «صدای پای آب» و برادرش روز یکشنبه ۲۸ بهمن در حالی که در حال بازگشت از یک مراسم ختم بودند، توسط ماموران وزارت اطلاعات در شهرکرد بازداشت شدند. /حقوق بشر کردستان



دلار٬ یک گام تا ۱۳ هزار تومان

قیمت دلار را برای امروز دوشنبه ۲۹ بهمن با افزایش ۶۵۰ تومانی نسبت به نرخ‌های پایانی یکشنبه، ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۲ هزار و ۸۵۰ تومان خریداری می‌کنند.قیمت فروش یورو، اما در صرافی‌های بانک‌ها ۸۵۰ تومان افزایش یافت و ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان است.

اما قیمت ارز مبادله‌ای؛ بانک مرکزی در جریان قیمت‌گذاری ۴۷ ارز دولتی موجود در معاملات امروز دوشنبه ۲۹ بهمن ماه، نرخ ۱۲ ارز از جمله دلار آمریکا و درهم امارات ثابت ماند و نرخ پوند و ۱۶ ارز دیگر هم افزایش یافت.

براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز (دوشنبه ۲۹ بهمن ماه) بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس با ۲۸ ریال افزایش قیمت نسبت به روز گذشته امروز ۵۴ هزار و ۲۳۸ ریال و هر یورو نیز ۴۷ هزار و ۵۲۰ ریال ارزش‌گذاری شد.

دلار کانادا در مرکز مبادلات ارزی با قیمت ۳۱،۷۴۲ ریال، قیمت درهم امارات ۱۱،۴۳۷ ریال و قیمت لیر ترکیه نیز ۷،۹۵۳ ریال قیمت خورده و به واجدان شرایط دریافت ارز‌های دولتی فروخته می‌شود. /ایلنا



ضریب خطای پرتاب ماهواره در ایران ۶۰ درصد است

محمد جواد جمالی نوبندگانی٬ نماینده مجلس٬ با اشاره به دو ناکامی اخیر ایران در پرتاب موشک ماهواره‌بر به فضا٬ تایید کرد که «ضریب بین‌المللی خطا در این حوزه، پنج درصد و این عدد در ایران ۶۰ درصد است.»

او افزود: «یکی از عمده دلایلی که این درصد در ایران بالاست به خاطر آزمایش‌های کم ماست. یعنی اگر در ایران از چهار موشک آزمایشی که پرتاب می‌شود دو تا ناموفق باشد یعنی ۵۰ درصد خطا.» /رویداد ۲۴


https://twitter.com/miladpourisa/status/1097472845444247552


دستگیری سه نفر در ارتباط با حمله انتحاری سیستان و بلوچستان

سپاه پاسداران خبر داد که یکشنبه شب با انجام عملیاتی، سه نفر از عوامل حملهٔ اخیر به اتوبوس نیروهایش را، همراه با مواد انفجاری، در چند خانه تیمی در سراوان و خاش دستگیر کرده‌است.

قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران بدون اشاره به هویت افراد بازداشت شده گفته آنها افرادی بودند که خودروی انتحاری حمله اخیر در جاده خاش- زاهدان را «تهیه، هدایت و پشتیبانی کرده‌اند».

همزمان با این خبر، محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفت پاکستان از روز گذشته عملیاتی را علیه پایگاه‌های گروه‌هایی که آنها را «تروریست» توصیف کرد، آغاز کرده‌است.

جیش العدل مسئولیت حمله انتحاری اخیر را برعهده گرفته‌است. جمهوری اسلامی ایران، پاکستان را به کم‌کاری در برخورد با این گروه و دیگر گروه‌های مخالفش متهم می‌کند. /فارس



رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس: فضای مجمع در حال حاضر برای تصویب پالرمو، منفی است

حشمت الله فلاحت پیشه٬ نماینده مجلس٬ گفت: «فضای مجمع در حال حاضر برای تصویب پالرمو و CFTفضای منفی است، یکسری موارد جدید در جلسه روز شنبه مطرح شده است که فضا را منفی کرده است.»

او تاکید کرد: «دوشنبه موضوع ایران در گروه اقدام مالی مطرح می شود و فکر می کنم آنها مجددا به ما فرجه بدهند.»

ریس کمیسیون امنیت ملی در این رابطه افزود: «در حال حاضر ۵٠ درصد از ۴١مورد توصیه گروه اقدام مالی توسط ما عملیاتی شده است و امکان لازم برای مذاکره در اختیارشان هست و بعید می دانم اسم ایران در لیست گروههای غیر همکار قرار گیرد.» /عصر ایران



صداوسیما به دلیل داوری یک زن پخش مسابقه فوتبال را لغو کرد

شبکه صداوسیمای جمهوری اسلامی از پخش مسابقه فوتبال بوندس‌لیگای آلمان خودداری کرد، زیرا داور آن یک زن بوده و شلوارک ورزشی بر تن داشته است.

تلویزیون پخش مسابقه فوتبال بوندس‌لیگای آلمان میان بایرن مونیخ و آگسبورگ در شامگاه جمعه (۲۸ بهمن) را لغو کرد، زیرا داور این مسابقه یک زن، خانم بیبیانا اشتاین‌هاوس بوده است.

خبر این اقدام صداوسیما بازتاب وسیعی در رسانه‌های آلمان داشته و در شبکه‌های اجتماعی آلمان آن را مسخره خوانده‌اند. /دویچه وله


https://twitter.com/Keykhoon/status/1097361151774654470


تحریم‌های اروپا علیه دانشگاه شریف و بهشتی ادامه خواهد یافت

منصور غلامی، وزیر علوم٬ خبر داد که در سفر اخیر خود «به اروپا»، «رایزنی‌هایی در خصوص رفع تحریم» دانشگاه شریف و دانشگاه بهشتی «از سوی کشورهای خارجی» انجام داده است؛ اما این مذاکرات راه به جایی نبرده‌اند.

منصور غلامی گفت: «در سفر اخیرم به اروپا ضمن شرکت در سومین نشست کارگروه همکاری‌های علمی و فناوری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا، رایزنی‌هایی در خصوص رفع این تحریم‌ها انجام دادم.»

او می‌گوید این تحریم‌ها در پیوند با «سوءظنی که مقامات این کشورها به فعالیت‌های هسته‌ای ایران دارند» اعمال شده‌است.

منصور غلامی ابراز امیدواری کرده‌است که «تحریم دانشگاه‌های کشور از سوی کشورهای خارجی رفع شود.» /ایسنا


اخبار روز گذشته را اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. نظام مقدس تصور میکند پالرمو برگ برنده ایست و میخواهد با آن معامله کند ، بلکه نمیداند که این برگ نه تنها آس نیست بلکه بی بی دل هم به حساب نمی آید !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »