کنایه دوباره عزت‌الله ضرغامی به روحانی

زیتون– عزت‌الله ضرغامی که پیش از این گفته بود درباره مشاجره‌اش در شورای عالی فضای مجازی نمی‌خواهد صحبت کند و قرار بر این شده که دیگران حرفی از جلسه بیرون نبرند، روز گذشته تلویحا درباره آن سخن گفته و طبق معمول به رئیس‌جمهوری هم کنایه زده است.

او در جمع دانشجویان دانشگاه تهران گفته است: «فیلترینگ آن است که در یک جلسه تخصصی می‌خواهید حرفتان را بزنید، اما اجازه ندهند و تحمل یک نقد سازنده را در یک جلسه کارشناسی نداشته باشند.»

عزت‌الله ضرغامی، رییس اسبق صدا و سیما از ادامه حضور در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی منع شد.»

روزنامه شرق٬ دهم بهمن ماه٬ بدون اشاره به مرجع این تصمیم گیری نوشت که «به دنبال مشاجره با حسن روحانی،‌ رییس جمهوری، از شرکت در دو شورای عالی منع شده است.»

بنابر روایت برخی از نزدیکان دولت٬ عزت‌الله ضرغامی٬ و حسن روحانی در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی با یک دیگر درگیر شده‌اند.

در این جلسه رییس اسبق صدا و سیما به حسن روحانی بابت سخنان اخیرش در خصوص «سانسور و حجاب» اعتراض می‌کند و از او توضیح می‌خواهد.

حسن روحانی به تازگی در جمع مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره حجاب گفته بود: «متأسفانه در مسئله حجاب، اول از زن شروع می‌کنیم، در حالی که قرآن ابتدا مرد را از نگاه هرز دور می‌کند، اما ما می‌رویم و به خاطر حجاب دختران و زنان را دستگیر می‌کنیم.»

رئیس‌ جمهور در همین جلسه به صراحت سیاست مسدودسازی شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها در جمهوری اسلامی را نیز زیر سوال برده و افزوده بود که «باید قبول کنیم که اشتباه کردیم. فکر کردیم اگر بگوییم استفاده از فلان امکان ممنوع بوده و فیلتر است همه به آن گوش می‌کنند. دیدیم که پس از فیلتر هر امکانی، فیلترشکن آن ایجاد شد.»

این سخنان پیشتر مورد اعتراض مراجع تقلید نیز قرار گرفته بود.

اما در حاشیه آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی٬ اعتراضات ضرغامی به رییس جمهوری منجر به آن شد که رییس جمهوری از رییس اسبق صدا و سیما بخواهد که جلسه را ترک کند٬ اما پس از ادامه درگیری لفظی از سوی ضرغامی٬ روحانی جلسه را ترک کرد.

ضرغامی روز گذشته تاکید کرده بود : «دوقطبی فیلترینگ و عدم فیلترینگ یک دوقطبی خائنانه است و من بار‌ها اعلام کرده‌ام که فضای مجازی را خدا برای نجات انقلاب اسلامی آفرید.»

او پیش از این هم گفته بود: «فیلترینگ در فضای مجازی صورت‌مسئله ما نیست، در واقع اگر پیام‌رسانان داخلی فعال و قدرتمند باشند، وجود صد‌ها و هزاران پیام‌رسان خارجی اشکال ندارد». یا گفته بود: «فیلترینگ پاک‌کردن صورت‌مسئله و کاری حاشیه‌ای است.»

پیشتر هم عزت‌الله ضرغامی٬ رییس سابق صدا و سیما و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی٬ خبر از دخالت‌های وحید حقانیان در مسائل داخلی این شورا داده بود.

ضرغامی۱۲ دی ماه امسال در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشت که دبیر جدید این شورا با دخالت‌های پی در پی وحید حقانیان تعیین شده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »