?زنده| ابتکار:همه متفق‌القول خواستار توقف ازدواج کودکان زیر ۱۳ سال‌اند

 


ابتکار:همه متفق‌القول خواستار توقف ازدواج کودکان زیر ۱۳ سال‌اند

معصومه ابتکار٬ معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده٬ با اشاره به طرح کودک همسری گفت: «این طرح دارای دو بعد مهم است؛ مباحث حقوقی که همه تلاش خود را انجام می‌دهیم و نباید ناامید شد. همه درباره ازدواج زیر ۱۳ سال متفق القول هستند که باید متوقف شود، چرا که آسیب‌های جسمی و روحی برای کودکان ایجاد می‌کند.»

او ادامه داد: «شورای عالی انقلاب فرهنگی آماری ارائه کرده که نشان می‌دهد میزان طلاق در اینگونه ازدواج‌ها بسیار بالاست لذا لایحه‌ای آماده کردیم که به زودی ارائه خواهد شد. فراکسیون زنان مجلس نیز در تلاش هستند و ناامید نمی شویم.»

ابتکار ادامه داد: «در بعد فرهنگی نیز با علمای اهل سنت و علمای مناطق مرزی نشست‌هایی داشت ایم و روی این موضوع تاکید شده است. میان کودک همسری و بازماندگی از تحصیل ارتباط وجود دارد که به طور خاص معاونت زنان و خانواده با آموزش و پرورش در این زمینه در حال فعالیت است و همین مسائل فرهنگی می‌تواند مسائل کودک همسری را کاهش دهد.» /ایسنا


https://twitter.com/alifarahani66/status/1088889945832464390


افزایش احتمال رسیدن رئیسی به ریاست قوه قضاییه

محمدرضا باهنر٬ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری٬ گفت: «احتمال انتخاب آقای رئیسی برای ریاست قوه قضائیه از همه بیشتر است.»

محمدرضا باهنر در این رابطه تاکید کرد: «درحال حاضر بین اعضا قوه قضائیه و کسانی که در قوه قضائیه مطرح هستند، احتمال انتخاب آقای رئیسی از همه بیشتر است.»

به گفته باهنر البته این موضوع هنوز صد در صد قطعی نشده اما احتمال آن بسیار زیاد است. /ایسنا



عبدالرضا هاشم‌زایی: صداوسیما ضد امنیت ملی حرکت می‌کند

عبدالرضا هاشم‌زایی نماینده تهران و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور از عملکرد صداوسیما انتقاد کرد و گفت: «نه‌تنها بنده به‌عنوان یک نماینده بلکه مردم هم صداوسیما را ملی نمی‌دانند. بلکه این سازمان را بلندگوی جناح خاص و تندرو می‌دانند.»

او با اشاره به پخش مستنداتی از سوی سازمان صداوسیما، تأکید کرد: «مستنداتی که در طی این سال‌ها از صداوسیما پخش می‌شود به‌صورت خطی است و بعضاً منافع ملی در نظر گرفته نمی‌شود. به‌عنوان‌مثال دختری که در اینستاگرام خود حرکات موزونی انجام داده بود و دستگیر شد اما پخش مستند او در حال گریه در صداوسیما جامعه را جریحه‌دار کرد.»

این نماینده مجلس ادامه داد: «این اقدامات باعث می‌شود اعتماد عمومی بیشتر سلب شود و اگر اعتماد عمومی از یک رسانه‌ای که باید ملی باشد، سلب شود به منافع ملی لطمه می‌زند. بنابراین بنده نه‌تنها عملکرد صداوسیما را در جهت رسالتی که بر عهده دارد نمی‌دانم بلکه معتقدم ضد امنیت ملی حرکت می‌کند.»

او ادامه داد: «بنده به‌شخصه خیلی برنامه‌های صداوسیما را نگاه نمی‌کنم چون بیشتر دچار استرس می‌شوم. مردم نباید زمانی که پیچ تلویزیون را باز می‌کنند به سمت رسانه‌های بیگانه مانند بی‌بی‌سی و… بروند اما در حال حاضر در روستاها هم دیش‌های زیادی وجود دارد. دلیل آن‌هم این است که نیازهای مردم را صداوسیما نه در اخبار، نه در سریال‌ها و نه در مسائل دیگر برآورده نمی‌کند.» /اعتماد آنلاین



احمد خاتمی: معتقد به فیلترکردن فضای مجازی هستیم که فرمانش دست آمریکا است

احمد خاتمی٬ امام جمعه موقت تهران٬ در خصوص فضای مجازی گفت: «حرف ما این است که فضای مجازی آری، اما باید فرمانش دست نظام باشد.»

به گفته احمد خاتمی مسئولان خودشان اعتراف می‌کنند که ۸۰ درصد فضای مجازی در اختیار آمریکا است و این یک واقعیت است.

او در این رابطه ادامه داد: «چینی‌ها قبل از دیگران این را فهمیدند و فضای مجازیِ – به تعبیر آنها – «کالیفرنیایی» را به چین راه ندادند. خودشان فضای مجازی بومی ابداع کردند؛ پس قصه فقط قصه ایران هم نیست، قصه جهان است.»

امام جمعه موقت تهران افزود: «آمریکا با این فناوری می‌خواهد همه دولت‌های جهان را متضرر کند و دولت در دولت ایجاد کند. بنابراین ما معتقد به فیلترکردن فضای مجازی نیستیم. معتقد به فیلترکردن فضای مجازی هستیم که فرمانش دست آمریکا است. ما می‌گوئیم ماشین باید ترمز داشته باشد.» /ایسنا



مجمع تشخیص مصلحت تصمیم گیری درباره لایحه پالرمو را به تعویق انداخت

اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران تصمیم‌گیری درباره لایحه موسوم به پالرمو یا «کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی» را به جلسه‌ای دیگر موکول کرده‌اند.

این نهاد قرار بود روز شنبه در این باره تصمیم بگیرد.

مصطفی میرسلیم در این باره گفت: «لایحه پالرمو در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت، اعضای مجمع تصمیم‌گیری نهایی درباره این لایحه را به جلسه بعد موکول کردند.»

این لایحه پس از تصویب در مجلس و ایراد شورای نگهبان به آن، جهت حل اختلاف نظر مجلس و شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شده است. /مهر


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. متفق القول !
    همسخن، یکسخن، …
    آقای هشام زایی نماینده مجلس درست گفته اند. سازمان صدا و سیمای حکومت اسلامی ضد ملی است. از آغاز هم اینها گفتند ما ملی نیستیم ! کشور و ملت و ملی و میهن برایشان ارزشی ندارد، برای حفظ حکومت همه چیز را فدا میکنند. اسلام هم برایشان مهم نیست.
    در این چهل سال این را ثابت کرده اند.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »