حمله اسرائیل به مواضع سپاه قدس در سوریه

زیتون– ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای خبر داد که نیروی قدس سپاه پاسداران در سوریه را هدف حملات خود قرار داده‌است.

در این بیانیه همچنین اسرائیل به سوریه هشدار داده از اقدام تلافی‌جویانه علیه خاک یا نیروهای آن کشور خودداری کند.

در ادامه این بیانیه آمده است که این حملات در واکنش به پرتاب یک راکت زمین به زمین از داخل خاک سوریه به شمال بلندی‌های اشغالی جولان انجام شده است. اسرائیل نیروی قدس سپاه پاسداران را متهم به پرتاب این راکت کرده است.

نیروی قدس سپاه پاسداران به فرماندهی قاسم سلیمانی مسئول عملیات و فعالیت‌های برون‌مرزی سپاه است.

ارتش اسرائیل گفته است که در واکنش به حمله راکتی به چندین هدف متعلق به نیروی قدس سپاه پاسداران در خاک سوریه حمله کرده است: چند انبار مهمات، یک هدف در فرودگاه بین‌المللی دمشق، یک واحد اطلاعاتی ایرانی و یک اردوگاه آموزش نظامی متعلق به ایران.

ارتش اسرائیل معمولا از پذیرش مستقیم مسئولیت در حملات خود در خاک سوریه خودداری کرده‌است، هرچند فرمانده آن اخیرا از انجام هزاران حمله خبر داده‌است.

اندکی پیش از این بیانیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، گفته بود «ما یک سیاست ثابت داریم: حمله به پایگاه‌های ایران در سوریه و ضربه زدن به هر آن‌کسی که تلاش می‌کند به ما ضربه بزند».

نخست وزیر اسرائیل تاکید کرده این سیاست «تغییری نخواهد کرد».

ارتش اسرائیل روز سی دی ماه در بیانیه‌ای گفته بود سامانه پدافند هوایی آن کشور راکتی را که از سوریه به‌سوی بلندی‌های جولان پرتاب شده بود، رهگیری کرده‌است. خبرگزاری رسمی سوریه نیز گزارش داده بود که پدافند هوایی آن کشور به حملات هوایی اسرائیل در مناطق جنوبی پاسخ داده است.

از سوی دیگر خبرگزاری دولتی سوریه گزارش داده است که پدافند هوایی این کشور “بیشتر موشک‌های” شلیک شده از سوی اسرائیل را منهدم کرده است.

منابعی در دمشق، پایتخت سوریه، به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که در طول شب حداقل به مدت یک ساعت صدای مهیب انفجارهایی را شنیده‌اند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »