بازداشت فردی که به کودکان کار گل خوراند

واکنش‌ها به مجبور کردن دو کودک گل‌فروش به خوردن گل‌هایشان

زیتون– در پی انتشار فیلمی از خوراندن گل به دو کودک کار در کرمان و واکنش‌های پیرامون آن، دادخدا سالاری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان، خبر داد: «به عنوان مدعی‌العموم به موضوع ورود کرده‌ایم، متهم اصلی بازداشت شده و سایر متهمان تحت تعقیب قضائی قرار گرفته‌اند.»

روز گذشته ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن «فردی که به نظر می‌رسید کارمند شهرداری کرمان است، دو کودک کار را که مشغول گل‌فروشی بودند، گرفته و می‌گوید به شرطی آنها را آزاد می‌کند که گل‌هایشان را بخورند.»

انتشار این تصاویر واکنش‌های فراوانی را در افکار عمومی برانگیخت.

در پی انتشار این فیلم مهران عالم‌زاده٬ شهردار کرمان٬ از موضوع ابراز تاسف کرده و گفته است «فرد خاطی کارمند یا کارگر شهرداری کرمان نبوده و کارمند یکی از شرکت‌های پیمانکاری خدماتی سازمان همیاری شهرداری است که اخراج شده است».

این در حالی‌ست که رییس اورژانس اجتماعی کشور گفته فرد «ظاهرا» کارمند شهرداری بوده که از کار اخراج شده‌است.

سازمان بهزیستی می‌گوید پیگیر ماجرا و «خواستار برخورد قضایی با فرد خاطی است.»

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز در مورد این فیلم ابراز تاسف کرده و می‌گوید دستور داده است «این موضوع با دقت بررسی شود.»

رضا جعفری، رییس اورژانس اجتماعی کشور٬ نیز عنوان کرد که فیلم منتشر شده و نحوه برخورد این مامور با هیچ‌کدام از مبانی حقوق انسانی سازگار نیست و احساسات عمومی را جریحه‌دار کرده است.

جعفری با تاکید بر این مساله که این برخورد کودک آزاری بوده است، افزود: «همکاران ما در قوه قضاییه همواره در مورد این نوع موضوعات در کنار سازمان بهزیستی بوده‌اند و در مورد این اتفاق نیز سازمان بهزیستی پیگیری‌های حقوقی لازم را انجام می‌دهد.»

این خبر اما از سوی کاربرای فضای مجازی نیز مورد توجه قرار گرفت.

 

شبنم رحمتی٬ روزنامه نگار نیز در واکنشی متفاوت در این رابطه نوشت:

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. مظلوم شدن ابزاریست
    که زار زدن خود کاریست
    از آن بالا تا پایین
    ناله شده نک آیین
    از سر تا دم این ماهی
    هیچ ندارد جز آهی
    جمله نالند از گیتی
    بار نیارند جز خیطی

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

بازداشت فردی که به کودکان کار گل خوراند

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »