?زنده| مصباح یزدی: آیا شهید دادیم که رفاه افزایش و تورم کاهش یابد؟

 

وزیر خارجه هلند: ایران مسئول قتل ۲ مخالف در هلند است

استیف بلاک٬ وزیر خارجه هلند٬ امروز در نامه ای خطاب به پارلمان این کشور مدعی شد که ایران مسئول قتل دو مخالف تهران است که ظاهرا ساکن این کشور بودند.

او بدون ارائه هرگونه سند و مدرکی یکی از این موارد ادعائی را در سال ۲۰۱۵ و دیگری را در سال ۲۰۱۷ عنوان کرد.

این در حالی است که وزیر خارجه دانمارک نیز امروز از موافقت اتحادیه اروپا برای تحریم ایران به اتهام تلاش برای ترور مخالفان خبر داده بود. /عصر ایران


https://twitter.com/MorzaeriZaeri/status/1082595077862633472

 


توقف قطارهای سریع‌السیر رجا در ایران به دلیل بدهی

قطارهای سریع السریع شرکت رجا در ایران به دلیل انباشت بدهی، ناتوانی از تامین ایمنی و اختلاف با دولت جمهوری اسلامی ایران چهار روز است که از حرکت بازمانده است.

محمد رجبی مدیرعامل این شرکت حمل و نقل ریلی رجا گفته است که از دو ماه قبل درباره توقف فروش بلیت قطارهای پرسرعت از ۱۵ دی‌ماه سال جاری هشدار داده بودیم و این موضوع به راه آهن ایران اعلام شده بود.

به گفته او برای از سرگیری حرکت قطارهای پرسرعت، این شرکت به ۳۰ میلیون یورو نیاز دارد.

مدیرعامل رجا گفته است که فعالیت قطارهای سریع السیر با توجه به هزینه‌های بسیار بالای تعمیر و نگهداری و نبود بودجه کافی و لازم امکان‌پذیر نبود.

شرکت رجا که متعلق به دولت ایران و سهام آن صددرصد دولتی بود در اواخر سال ۱۳۸۸ و در زمان ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد بابت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی، به صندوق بازنشستگی این سازمان واگذار شد. /ایسنا


 

 


مصباح یزدی: آیا شهید دادیم که رفاه افزایش و تورم کاهش یابد؟

محمدتقی مصباح یزدی٬ رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی٬ گفت: «چرا انقلاب شد؟ آیا هدف پیشرفت نظامی و علمی بود یا هدف از انقلاب، شامل دین و فرهنگ نیز می‌شد؟ امروز به گونه‌ای وانمود می‌شود که خواسته ما، تنها رفاه مادی است؛ همان خواسته‌ای که در کشورهایی که با خدا هیچ رابطه‌ای ندارند نیز مطرح است! مگر مارکسیست‌ها چه می‌خواستند؟ آیا انقلاب اسلامی با انقلاب‌های مارکسیستی هیچ تفاوتی ندارد؟»

او افزود: «آیا فقط دغدغه ما این بود که به جای شاه، دیگری حکومت کند یا این انقلاب با هدف اصلی احیای ارزش‌های دینی – در کنار حل مشکلات معیشتی – تحقق یافت؟ امام(ره) وقتی خیلی احساس خطر می‌کرد و می‌خواست خطر عظیمی را به مردم گوشزد کند، می‌فرمود من برای اسلام احساس خطر می‌کنم. اما نهایت خطری که ما احساس می‌کنیم، تورم و گرانی است!»

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به تقدیم هزاران شهید در این راه افزود: «آیا تقدیم این همه شهید برای همین مسئله بود که مقداری رفاه بیشتر شده و تورم کمتر شود؟ هر چند وظیفه حکومت، قطعا رسیدگی به وضع معیشتی مردم هست، اما سخن در این است که هدف اصلی هم همان بود؟» /ایلنا



وزیر اطلاعات شکنجه شدن اسماعیل بخشی را تکذیب کرد

علی نجفی خوشرودی٬ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طبق توضیحات وزیر اطلاعات به هیچ وجه اسماعیل بخشی کارگر کارخانه نیشکر هفت تپه شکنجه نشده است.

علی نجفی خوشرودی در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این جلسه با حضور وزیر اطلاعات و همکارانش برای بررسی ادعاهای اسماعیل بخشی مبنی بر شکنجه در دوران بازداشت برگزار شد.

وی افزود: وزیر اطلاعات و مدیران وزارت اطلاعات ضمن ارائه گزارشی از روند و اقداماتی که منجر به بازداشت و دستگیری آقای بخشی شد تاکید کردند که به هیچ وجه این فرد در دوران بازداشت وزارت اطلاعات شکنجه نشده است.

نجفی افزود: وزیر اطلاعات تاکید کرد که کار اطلاعاتی با قاطعیت و در عین حال با حفظ حرمت افراد انجام می‌شود. /ایسنا



اروپا وزارت اطلاعات ایران را تحریم کرد

وزارت خارجه دانمارک در بیانیه‌ای اعلام کرد که اتحادیه اروپا تصمیم گرفته‌ است که یکی از معاونت‌های وزارت اطلاعات ایران را در فهرست «گروه‌های تروریستی» این اتحادیه قرار دهد.

این تصمیم در واکنش به «طرح‌های خنثی‌شده تروریستی در فرانسه و فعالیت‌های اطلاعاتی ایران در دانمارک و اروپا» گرفته شده است.

ایران بارها این اتهامات را رد کرده است.

بیاینه وزارت خارجه دانمارک می‌گوید دو نفر از کارکنان معاونت امنیت وزارت اطلاعات ایران، از جمله سعید هاشمی مقدم هم در این فهرست قرار گرفته‌اند.

دارایی‌های نهاد و افرادی که در فهرست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند، مسدود شده است. /بی‌بی‌سی فارسی

 



هیئت ویژه دادستانی کل کشور برای بررسی ادعای اسماعیل بخشی به خوزستان رفت

رییس دفتر دادستان کل کشور از حضور هیئت ویژه کارشناسی دادستانی کل کشور در خوزستان برای بررسی ادعای اسماعیل بخشی خبر داد.

 علی اکبر بختیاری در این باره گفت: «با توجه به دستور رئیس محترم قوه قضاییه به منظور بررسی شایعات و ادعاها درباره شکنجه یکی از کارگران بازداشتی شرکت نیشکر هفت تپه، هیئت کارشناسی ویژه از سوی دادستان کل کشور تعیین شد و امروز برای رسیدگی به موضوع در استان خوزستان حضور دارند.»/ایسنا


 

https://twitter.com/MorzaeriZaeri/status/1082297981699801090


دستور روحانی برای بررسی شکنجه کارگر زندانی

حسام‌الدین آشنا، مشاور رییس جمهوری، در کانال تلگرامی‌اش که  از «دستور صریح» او برای بررسی ادعای شکنجه از طرف اسماعیل بخشی، فعال کارگری، خبر داد.

آشنا نوشت: «با دستور صریح رئیس جمهور رسیدگی به ادعای خشونت علیه فرد بازداشتی با سرعت و دقت انجام خواهد شد.» /سازندگی


 


تایید حبس یک شهروند آمریکایی دیگر در ایران

حبس یک شهروند آمریکایی٬ به نام مایکل آر. وایت٬ در ایران تایید شد.

او در زندان وکیل آباد مشهد در بازداشت به سر می‌برد.

که پیشتر در نیروی دریایی آمریکا خدمت می‌کرده «برای دیدار با دوست‌دختر خود» به ایران سفر کرده و از اتهام او خبری در دست نیست.

روزنامه نیویورک تایمز روز دوشنبه در مصاحبه‌ای تلفنی با مادر آقای وایت تایید کرد که او در ایران زندانی است و وزارت خارجه آمریکا نیز در این باره با خانواده او در آمریکا تماس گرفته است.

به گفته مادر مایکل وایت، او پیشتر «پنج شش بار» به ایران سفر کرده بود. /ایران وایز


اخبار روز گذشته را اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. حضرت آیت اله العظمی (درست نوشتم؟) یزید ، (ببخشند) یزدی ! (روح یزید ببخشد !)
    شما که شهید ندادید، شهید را مردم دادند، ولی بله برای رفاه بود ! البته برای رفاه امثال شما ! از رفاه که گذشته ثروتتان سر به آسمان زده !
    حضرت امام رضوان اله علیه هم فرمودند ، سران حزب اله هم سالهای اول انقلاب (پیش از قبضه کردن کل قدرت) میگفتند که ما برای اقتصاد انقلاب نکردیم، برای کشور و ملی و ملی و ایران انقلاب نکردیم برای مکتبمان انقلاب کردیم ! امروز بحران و خطری که نظام مقدس را تهدید میکند باعث شده که حرف از معیشت زده شود ! ولی سرمایه های مردم همچنان بحول و قوه الهی غارت میشود !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »