قلاده‌های طلا؛ تایید آیت‌الله خامنه‌ای و انتقاد وزارت اطلاعات

زیتون– شب گذشته خبرگزاری ایسنا به نقل از یک یک مقام آگاه در وزارت اطلاعات در پی بازپخش فیلم «قلاده‌های طلا» از رسانه ملی نوشت: «متأسفانه امسال هم رسانه ملی علی‌رغم تذکراتی که در سال‌های قبل داده شده بود، این فیلم را پخش کرد.»

فیلم «قلاده‌های طلا» در مورد رخدادهای سال ۱۳۸۸ و «نفوذ عوامل خارجی» در جریان اعتراضات و وزارت اطلاعات است؛ فیلمی پرحاشیه که با واکنش‌هایی در مورد ساخت آن، حامیانش و نحوه پخش آن روبه‌رو شده‌است.

این فیلم بارها توسط صدا و سیما بازپخش شده است.

اما روز گذشته ایسنا نوشت که به گفته این مقام آگاه «پرداختن هنری به ماجرای فتنه سال ۸۸ » از منظر وزارت اطلاعات «اقدام ارزشمندی است» اما متاسفأنه «بخش‌هایی از فیلم که مرتبط با وزارت اطلاعات است، سراسر دروغ‌پردازی و مشحون از تهمت‌های ناروا به مجموعه سربازان گمنام امام زمان (عج) می‌باشد.»

این مقام آگاه همچنین خبر از آن داد که «کارگردان فیلم جزو پرسنل وزارت اطلاعات بوده و به هر دلیل از این وزارتخانه منفصل شده است.»

در مقابل ابولقاسم طالبی٬ کارگردان فیلم٬ طی رشته توییتی مدعی شد که  از دفتر رهبر جمهوری اسلامی با او تماس گرفته‌اند و به نقل از آیت‌الله علی خامنه‌ای گفته‌اند «آفرین، دست شما درد نکند».

https://twitter.com/Talebi_Cinema/status/1079452916505669632?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1079452916505669632%7Ctwgr%5E363937393b70726f64756374696f6e&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.radiofarda.com%2Fa%2Ftalebi-on-golden-collars-movie%2F29684875.html

او در ادامه مدعی شد که که شب نهم دی ماه از دفتر آیت‌الله خامنه‌ای با او تماس گرفته‌اند تا پیام رهبر جمهوری اسلامی را به اطلاعش برسانند: «دیشب مجددا فیلم شما را از شبکه افق دیدم آفرین آفرین آفرین؛ دست شما درد نکند از قول من به بازیگران سلام برسانید».

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

3 پاسخ

  1. هر داستانی دو روایت دارد. روایت طالبی سراسر دروغ و دغل است. بدیهی است خامنه‌ای روایت درست ماجرا را قبول ندارد و از مواجهه با حقیقت گریزان است.
    آفرین آفرین آفرین. بمان و برای ادامه‌ی سلطنت ما عرعر کن

  2. باید هوای این چند نفر حواری باقیمانده را داشت ، وگرنه این فیلم قبلا هم چندین بار از سیمای اسلام پخش شده بود . آقا تازه به ارزش هنری آن پی برده اند ؟!!

  3. ۱. آن قسمت که درباره وزارت اطلاعت بوده سراسر دروغ و تهمت بوده ! آن قسمت های دیگر که درباره مردم بوده سراسر راست بود !
    این حرف رابرای کارگردان یا سازنده فیلم «معنی» دارد. اینها یکدیگر را خوب میشناسند !
    مثل اندرز دادن رفسنجانی به خامنه ای و از امام (ره) دلیل آوردن است ! هردو طرف میدانند معنی حرف و هدفشان چیست و امام را هم خوب میشناسند !
    ۲. اگر از دفتر ولی امر مسلمین جهان چنین تلفنی نزده بودند او جرأت نمیکرد بگوید از طرف حضرت اقای اینطور گفتند !
    ۳. اگر اینها را اندکی خرد بود کار کشور به اینجا نمیرسید که مردم حسرت روزگار شاه را بخورند.
    ۴. نمیدانم این روزها چرا پیامها را نشان نمیدهند ! خبری اگر هست به ما هم بگویید !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »