استعفا و محاکمه مسئولین حادثه واژگونی اتوبوس

تجمع دانشجویان علوم و تحقیقات

زیتون– دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد امروز ضمن تعطیل کردن کلاس‌های درس٬ تجمع اعتراضی برگزار کردند.

در حادثه تصادف در محوطه داخل دانشگاه علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد که روز سه‌شنبه چهارم دی ماه روی داد، ۱۰ تن کشته و ۲۸ نفر مجروح شدند.

 

به گفته دادستان تهران تاکنون دو نفر بازداشت شده و دو تن از مسئولان دانشگاه آزاد از سوی مقامات قضایی احضار شده‌اند. تحقیقات این پرونده همچنان ادامه دارد.

این دانشگاه روزهای چهارشنبه و پنج شنبه را تعطیل کرده بود.

امروز (شنبه)٬ در اولین روز کاری دانشگاه پس از حادثه واژگونی دانشگاه٬ دانشجویان در محل پارکینگ دانشگاه تجمع کردند.

دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات در اعتراض به کشته شدن هم‌دانشگاهی‌هاشان شعارهای «مسئول بی‌لیاقت! استعفا! استعفا!» و «مسئول بی‌لیاقت! محاکمه! محاکمه!»٬ سر دادند.

https://twitter.com/shomarasane/status/1078930517024751616

روزنامه ایران نوشته است که اعتراض دانشجویان به کم‌کاری مسئولان در پی حادثه واژگونی اتوبوس بوده و دانشجویان با سر دادن شعار «ولایتی، ولایتی استعفا» خواستار برکناری مسئولان دانشگاه آزاد شده‌اند.

خبرگزاری ایرنا، شمار تجمع‌کنندگان را صدها تن اعلام کرده و می‌گوید آنها به «بی لیاقتی مسئولان دانشگاه در حفظ جان دانشجویان» معترض هستند. این گزارش یادآوری کرده که در تجمع امروز شماری از دانشجویان سانحه‌دیده نیز حضور دارند.

خبرگزاری ایلنا به نقل از یکی از دانشجویان نوشته است: «خواستار استعفای مسئولانی هستیم که باعث مرگ تعدادی از دانشجویان شدند.»

علی اکبر ولایتی رییس هیات امنا و محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هستند. دانشجویان در شعارهایی خواهان استعفای این دو هم شده‌اند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

استعفا و محاکمه مسئولین حادثه واژگونی اتوبوس

چرا پرداختن به جنبش های اجتماعی زنان  از منظر اقتصادی اهمیت دارد؟ چون توسعه جنبش های اجتماعی زنان مسئله اساسی توسعه پایدار و موزون است و این امر دغدغه کل جامعه است. طرح مسائل زنان

ادامه »

مهدی نصیری چندی قبل در مصاحبه با برنامه شصت دقیقه بی‌بی‌سی فارسی گفت: «اپوزیسیون ایران اگر می‌خواهد موفق شود باید شکاف بین شاهزاده (پهلوی)

ادامه »

شورش‌ها، انقلاب‌ها و جنگ‌ها همواره پدیده‌هایی بوده‌اند که در بستر آنها، جنایاتی علیه یک طرف یا هر دو طرف روی

ادامه »