لایحه بودجه ۹۸ تقدیم مجلس شد

حسن روحانی: آمریکا به دلیل اعتراضات سراسری دی ماه سال گذشته از برجام خارج شد

زیتون– صبح امروز (سه شنبه) حسن روحانی، رییس جمهوری، لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ را برای بررسی و تصویب به مجلس داد.

او در سخنرانی بودجه، مشکلات اقتصادی را به تحریم هسته‌ای توسط آمریکا و ساختار ناسالم اقتصاد ایران نسبت داد.

حسن روحانی همچنین مدعی شد که اعتراضات مردم در دی‌ماه سال ۹۶ موجب شد آمریکا دچار «برداشت غلط و تصور ناروا» از جمهوری اسلامی شده و از توافق برجام خارج شود.

رییس جمهوری بدون اشاره به جزئیات گفت: «اول و آخر دی‌ماه پارسال با مشکلاتی مواجه شدیم» و «حوادث اوایل د‌ی‌ماه باعث شد آمریکایی‌ها با برداشت غلط و تصور ناروا اواخر دی‌ماه موضع‌گیری جدیدی را علیه جمهوری اسلامی ایران و توافق هسته‌ای اعلام کنند.»

به گفته او، مقام‌های آمریکا «بعد هم در هر مقطعی و در هر قدمی فریاد، صحبت و تحریکی کردند تا به خیال خام خودشان به اهداف مورد نظرشان دست پیدا کنند.»

حسن روحانی در سخنرانی بودجه گفت که لایحه بودجه در شرایطی تقدیم مجلس می‌شود که «ما از اواخر سال گذشته باشرایط فشار و تحریم ظالمانه آمریکا مواجه بوده‌ایم.»

رییس جمهوری اما نسبت به موفقیت دولت ابراز امیدواری کرد او پیش‌بینی کرد که دی‌ماه سال جاری برخلاف سال گذشته، «ماه پربرکتی برای مردم ما خواهد بود.»

روحانی همچنین از تصمیماتی برای جلب سرمایه ایرانیان مقیم خارج خبر داد.

روحانی در ادامه «هدف اصلی» آمریکا از «توطئه‌ها، تحریم‌ها و فشارهای مستقیم بر ملت بزرگ ایران و مردم منطقه و شرکت‌های تجاری و اقتصادی جهان» را «به زانو درآوردن نظام جمهوری اسلامی» دانست.

رییس جمهوری مدعی شد که «دستاوردهای» ایران برای «دشمنان ما و به ویژه آمریکا قابل تحمل نبود» و آنها در اوایل سال جاری خورشیدی، «التهاباتی ابتدا در بازار ارز و سپس در بازار کالا و علی‌القاعده در سایر بازارها» ایجاد کردند.

او هدف آمریکا را «ناامیدی ملت ایران نسبت به آینده نظام و کشور و القاء ناکارآمدی نظام و مسلط نبودن دولت بر اوضاع» عنوان کرد.

روحانی البته در بخش دیگری از اظهارات خود اذعان کرد که التهابات اوایل سال جاری به این دلیل بود که «تحریم‌ها توانست بر بازار ارز، هم روانی و هم در عمل تأثیر بگذارد.»

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. یعنی همه ادعاهای حاکمیت و دولت که هیچ مشکلی ندارند و کشور محکم و استواره و محتاج هیچ کسی نیست و هزاران ادعا دیگه ، همه کشک و لاف بوده . چون با گفتن آمریکا به خروج از برجام نظم و نظام اقتصادی کشور از هم پاشید و با خروج از برجام کشور وا داد . مسئولان و رانتخواران هم هیچ گناهی ندارند و فقط آمریکا مقصره . دولت لولوی سرخرمن که آمریکا با یک تصمیم بازار ارز و مالی و پولی کشور را به هم میریزه . هر چند خواست خروج آمریکا از برجام را گردن ائتلاف مخالفانش در مقر خراسان قلمداد کنه اما دروغ و دروغ و دروغ پشت سر هم هنری فراگرفته از رهبری حراف نصیب امثال روحانی است . روشنفکران و نویسندگان و فعالان اجتماعی باید خجالت بکشند و برن دنبال شغل دیگه که برای انتخابات سنگ تمام گذاشتند و شغال را بهتر از گرگ معرفی کردند .

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

لایحه بودجه ۹۸ تقدیم مجلس شد

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس مستقر در دوحه، طی سفری کوتاه به تهران با علی خامنه

ادامه »

آقای خامنه‌ای! رهبر جمهوری اسلامی ایران که بیشتر علاقه دارید خودتان را رهبر «انقلاب» بدانید، شما در تاریخ ۱۴ یا ۱۵ خرداد ۶۸ در

ادامه »

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر

ادامه »