درخواست خانواده زندانیان دو تابعیتی از آمریکا: ویزای فرزندان مقا‌م‌های ایران را لغو کنید

زیتون– دو منبع مطلع نزدیک به خانواده‌های آمریکایی که در ایران زندانی هستند روز دوشنبه به شبکه «ان بی سی» گفته‌اند این خانواده‌ها در نامه‌ای از دولت دونالد ترامپ خواسته‌اند که ویزای فرزندان مقام‌های بلند‌پایه حکومت جمهوری اسلامی که در آمریکا حضور دارند را لغو کند.

این منابع گفته‌اند، این خانواده‌ها منتظر اقدام کاخ سفید در این زمینه هستند.

بی‌بی‌سی به نقل از ان‌بی‌سی خبر داد که طبق این گزارش خانواده‌های این زندانیان فهرستی از فرزندان و بستگان مقام‌های بلند پایه جمهوری اسلامی از جمله برادرزاده حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران را به دولت و قانونگذاران آمریکایی ارائه کرده اند.

پسر معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور ایران در امور بانوان و خانواده ، نیز هم اکنون دانشجو و ساکن کالیفرنیاست. معصومه ابتکار از چهره های جریان گروگان‌گیری ۵۲ دیپلمات آمریکایی در سفارت این کشور در سال ۱۳۵۸ بود.

گفته می‌شود، دختر علی لاریجانی، رئیس مجلس نیز در حال گذراندن دوران رزیدنسی خود در بیمارستانی در ایالت اوهایو است.

براساس این گزارش برادرزاده حسن روحانی و فرزند مشاور سابق او حسین فریدون، در نیویورک دانشجو است.

هم اکنون چهار شهروند ایالات متحده و یک فرد دارای اقامت آمریکا در ایران زندانی هستند.

دوستان و خانواده‌های بازداشتی‌ها دوتابعیتی در ایران می‌گویند، موضوع ویزا برای فرزندان مقام‌های ایرانی می‌بایست به عنوان اهرم فشار در این زمینه مورد استفاده قرار گیرد.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا که نخواست نامش فاش شود در پاسخ به پرسشی در خصوص استفاده از لغو ویزای فرزندان مقام‌های ایرانی گفته است: ایالات متحده برای پایان دادن به حبس خودسرانه آمریکایی‌های بازداشتی به دنبال استفاده از تمام گزینه‌ها است و تا زمان حل این مسئله به فشار بر حکومت ایران ادامه می‌دهد.

این مقام وزارت خارجه آمریکا حاضر نشده توضیح بیشتری در خصوص اقدامات خود در این زمینه ارائه کند.

شماری از قانونگذاران آمریکایی از جمله سناتور جمهوریخواه تد کروز و الیوت آنگل از درخواست خانواده های زندانیان دوتابعیتی برای لغو ویزای فرزندان مقا‌م‌های ایران حمایت می کنند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »