تعیین ضرب‌الاجل برای لغو ممنوعیت ورود زنان ایرانی به ورزشگاه‌ها

زیتون– یک کمیته فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، از این تشکیلات خواست تا ضرب‌الاجلی برای ایران تعیین کند که ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه‌ها را لغو کند.

شورای مشورتی حقوق بشر فیفا می‌گوید که «فدراسیون جهانی فوتبال باید صریح و شفاف» به فدراسیون فوتبال ایران یک جدول زمانی برای اجرا ارائه کند، و درباره «تحریم‌های قابل پیش‌بینی در صورتی که این کار را نکرد» هشدار دهد.

به رغم اعتراض‌های گسترده در ایران و شبکه‌های اجتماعی، زنان هنوز اجازه حضور در ورزشگاه‌ها را ندارند.

پیشتر طی دوبازی از سری بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا زنان به صورت محدود و دست چین شده امکان ورود به ورزشگاه‌ها را یافتند.

حضور زنان در ورزشگاه مورد اعتراض چهره‌های مذهبی کشور قرار گرفت.

همچنین تیرماه امسال ۱۸ زن سرشناس ایرانی با نوشتن نامه‌ای به مقام‌های فیفا از فدراسیون جهانی فوتبال خواسته بودند «از جمهوری اسلامی بخواهد که به صورت کامل به ممنوعیت حضور زنان در استادیوم پایان دهد.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. بنی صدر در زمانی که رئیس جمهور بود در روزنامه انقلاب اسلامی نوشت که ، واقعیت این است که رژیم شاه به امریکا باج میداد اما با رویه ای که این جمهوری در پیش گرفته است بزودی ما مجبوریم به تمام دنیا باج بدهیم !
    لابد برای مراجع عظام ولایی هم در مورد حرمت ورود زنان به ورزشگاه هم بداء حاصل خواهد شد !!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »