بازداشت یکی دیگر از زنان معترض به حجاب اجباری

زیتون– امروز (دوشنبه) یک زن ایرانی دیگر در اعتراض به حجاب اجباری٬ روی نماد وسط میدان انقلاب حجاب از سر برداشت.

بر اساس فیلم‌های منتشر شده، یک زن جوان در حالی که روسری خود را برداشته و تعدادی بادکنک رنگی در دست دارد در وسط نماد گنبدی شکل میدان انقلاب برای دقایقی ایستاده و روسری خود و این بادکنک‌ها را تکان می‌داد.

شاهدان خبر دادند دقایقی پس از حضور این زن بدون حجاب٬ او بازداشت شده است.

یک مامور نیروی انتظامی از این زن می‌خواهد که پایین بیاید و همراه او به کلانتری برود. در فیلم‌های منتشره، برخی از حاضران با سر دادن فریاد این زن را تشویق می‌کنند.

گزارشی درباره هویت این زن و وضعیت وی پس از بازداشت منتشر نشده است.

ویدا موحد٬ اولین زنی که به نام «دختر خیابان انقلاب» معروف شد، زن جوانی بود که در ششم دی‌ ۱۳۹۶ در تقاطع خیابان انقلاب و وصال تهران روسری سفیدرنگی را بر سر چوبی کرد و در اعتراض به حجاب اجباری آن را تکان داد.

بر اساس اخبار منتشرشده، پلیس ایران وی را دستگیر کرده است. نسرین ستوده در تاریخ ۸ بهمن ۱۳۹۶ از آزادی وی خبر داد. او در فیسبوک خود اعلام کرد که ویدا موحدی در هفتم بهمن ماه آزاد شده است.

یک‌ماه بعد دومین زن ایرانی در خیابان انقلاب با درآوردن روسری به «حجاب اجباری» اعتراض کرد.

عکس این زن در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد. نسرین ستوده٬ وکیل دادگستری٬ در گفت‌وگویی با رادیو فردا نام این زن را نرگس حسینی اعلام کرد و گفت پس از بازداشت «قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی» صادر شده است.

پس از آن نیز ده‌ها زن و مرد جوان در خیابان‌های تهران و شهرهای دیگر از جمله اصفهان و شیراز دست به عمل مشابه زدند.

بر اساس تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است٬ اخیرا بازداشت دختران خیابان انقلاب با خشونت بیشتری همراه است.

چهارم اسفند نیز یک شهروند تهرانی از بازداشت خشونت آمیز یکی دیگر از زندان جوان معترض به «حجاب اجباری» داد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. در دوران ستم شاهی در دانشکده حقوق می اموختند که میزان وثیقه باید متناسب با ضرر وزیان مدعی خصوصی باشد . در جرم برداشتن حجاب زیان دیده باید اسلام باشد ، ارزش اسلام همین است ، خجالت نمیکشند این قضات اسلامی که نان اسلام ناب را میخورند (البته با مخلفاتش) و برای چنین افرادی این وثیقه ها را تعیین میکنند ، برو بالا لامذهب !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »