رییس اسبق صدا و سیما: نهاد‌های زیر نظر رهبری خواستار اداره کشور

زیتون– عزت‌الله ضرغامی، رییس اسبق سازمان صدا و سیما، خبر از این داد که چند نهاد زیر نظر آیت‌الله خامنه‌ای خواستار اداره کشور به جای دولت شده‌اند.

به گفته ضرغامی نهادهایی مانند ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعفان از جمله نهادهای زیر نظر رهبر جمهوری اسلامی هستند که «به این نتیجه رسیدند دولت که نمی‌تواند کاری کند این‌ها بیایند و مستقر شوند و شروع کنند خلأ را پر کنند. یعنی کشور را اداره کنند.»

ضرغامی در گفت‌وگو با ایرنا تاکید کرد که آیت‌الله خامنه‌ای با این پیشنهاد مخالفت کرد.

ماه پیش در دیدار با اعضای مجلس خبرگان مخالفت خود را با «موازی‌کاری» با دولت حسن روحانی اعلام کرد و چنین کاری را به «صلاح» ندانست.

آیت الله خامنه‌ای گفته بود: »ایجاد تشکیلات و کار موازی با دولت نیز به صلاح و موفق نخواهد بود و تجربه ثابت کرده است که کار باید به وسیله‌ مسئولان آن، در مجاری قانونی انجام بگیرد.»

سعید جلیلی٬ نامزد شکست خورده جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ ٬ درخواست تشکیل دولت در سایه داد.

نخشتین واکنش از سوی حسام الدین آشنا٬ مشاور رییس جمهوری٬ انجام شد که بعد از فراخوان سعید جلیلی برای تشکیل دولت در سایه، عنوان کرد: «به جای قرارگاه و جبهه و جمنا که هر دو سال یک بار سبز می‌شود» یک «حزب بامسمی» تشکیل دهد.

او در کانال تلگرامی خطاب به سعید جلیلی نوشت که «سنت حسنه دولت سایه را نه با بودجه غیردولتیِ غیرعمومیِ غیرخصوصی، بلکه با کمک همفکران و حامیان خود دنبال کنید.»

بعد از آن محمد شریعتمداری، وزیر صنعت و معدن و رئیس ستاد او در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶، در واکنش به طرح سعید جلیلی گفت که «همه گروه های سیاسی باید کم‌کم در سایه نشستن را به صورت کلی یاد بگیرند که در سایه نشستن خودش عالمی دارد». با اینحال به عقیده برخی سعید جلیلی تنها نیست.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

3 پاسخ

  1. آشپز ماست چون دوتا
    چنین بد است پس غذا
    آش کشک خاله است
    که می دهند خورد ما
    پرهیز باید زین طعام
    چنین دهد حکم خدا
    ناخدایان اربابند
    در سفاین ما فنا

  2. الان هم همانها هستند که باعث شدند مملکت به این روز بیافتد. همانها دارند همه چیز را از ارز و تایید شدن یا نشدن اف ای تی اف را کنترل میکنند.

  3. لابد به قول مارمولک ، برادران واقع در نهادها گران خرید هستند و هنوز وقتش نرسیده بدهند بازار !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »