افزایش مجدد قیمت دلار در سکوت رسانه‌های دولت

زیتون– پس از چند روز روند کاهشی نرخ برابری ارزهای خارجی در مقابل ریال٬ این روند از امروز مجددا صعودی شد.

نرخ دلار طی روزهای پس از تاثیر عوامل روانی مانند احتمال تصویب FATF ، اعلام اعدام مفسدین اقتصادی، ایجاد کانال ارتباط اقتصادی بین ایران و اروپا، در عرضه دلارهای خانگی در بازار روندی کاهش به خود گرفته بود؛ و از نزدیک به ۲۰ هزار تومان به ۱۳ هزار تومان نیز رسید.

هر چند برخی از فعالان روند کاهش نرخ ارز را غیر واقعی و دستوری می‌خواندند.

دلیل هرچه که بود٬ امروز نرخ برابری هر دلار آمریکا در مقابل دوباره به بیش ۱۵ هزار تومان رسید.

یورو نیز از ۱۵۶۰۰ تومان به ۱۷۴۰۰ تومان رسید.

قیمت هر سکه نیز که بلافاصله بعد از تصویب آخرین لایحه مربوط به FATF به کمتر از سه میلیون و هفتصد هزار تومان رسیده بود٬ امروز با یک میلیون تومان افزایش با نرخ چهار میلیون و هفتصد هزار تومان معامله شد.

این در حالی است که رسانه‌هایی که اخبار سقوط نرخ ارز را مرتب بازتاب می‌داند٬ در خصوص روند صعودی مجدد آن سکوت پیشه کرده‌اند.

از زمان خروج آمریکا از برجام در روز ۱۸ اردیبهشت امسال، ارزش پول ملی ایران بیش از دو برابر کاهش یافته است.

آمریکا دور اول تحریم‌های معلق شده خود علیه ایران را از روز ۱۵ مرداد بازگرداند و اعلام کرده که در مرحله بعدی تحریم‌ها که روز ۱۳ آبان آغاز می‌شود، تلاش می‌کند فروش نفت ایران را به صفر برساند.

از دیدگاه برخی تحلیل‌گران تحریم فروش نفت و تحریم‌های بانکی مهم‌ترین تحریم‌ها علیه ایران خواهد بود، موضوعی که برخی از مقامات جمهوری اسلامی نیز به آن اذعان کرده‌اند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. خدای بالاسر شاهده بعضی از مردم ما بحدی ساده لوح و زودباور شدن که همین هفته پیش با کاهش تصنعی و زورکی نرخ ارز همشون خوشحال شده بودند و مژده حل مشکلات میدادند و بماها که میگفتیم فریب این بازیها رو نخورید انگ بدبین و منفی باف میزدند!خدا رو هزار مرتبه شکر که یکبار دیگه ثابت شد هیچ خبرخوشی در این رژیم واقعیت نداره

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »