ظریف: تا جایی که می‌دانم مذاکره‌ای میان ایران و آمریکا جریان ندارد

علاءالدین بروجردی: برای موضوعی که سیاست ما در آن مشخص است، رفراندوم برگزار نمی‌کنیم

زیتون– علاءالدین بروجردی٬ رییس سابق و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس٬ در مورد پیشنهاد روحانی در مورد برگزاری رفراندوم و اینکه برخی معتقدند که منظور روحانی برگزاری همه پرسی برای مذاکره با آمریکا بوده است گفت: «برگزاری رفراندوم یک اصل قانون اساسی است و رییس جمهور این را بازگو کرده است و به معنی این نیست که ما بخواهیم برای رابطه با آمریکا رفراندوم برگزار کنیم.»

پیشنهاد تلویحی برگزاری رفراندوم توسط رییس جمهوری٬ مورد استقبال بخشی از بدنه اجتماعی او و معترضین به وضعیت موجود قرار گرفته بود.

اما نماینده بروجرد در مجلس در گفت‌وگو با عصر ایران ادامه داد: «رابطه با آمریکا حاصل یک سیاست منطقی است با توجه به اینکه آمریکا دشمن قسم خورده ملت ماست و این سیاست تغییر نکرده است.»

این نماینده اصول‌گرای مجلس خاطر نشان کرد: «امروز نیز امریکایی‌ها سیاست گذشته‌شان را اعلام و اعمال می کنند و طبیعی است که ما با چنین آمریکایی مذاکره ای نخواهیم داشت و سیاست مان نیز در این زمینه تغییر نمی کند.»

او تاکید کرد: «ما رفراندومی را برای موضوعی که سیاست‌مان در موردش مشخص است در کشور برگزار نمی‌کنیم.»

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه٬ نیز امروز گفت «تا جایی که او در جریان است» در حال حاضر گفت‌و‌گویی میان ایران و آمریکا جریان ندارد.

اخیرا برخی منابع از گفت‌و‌گو میان ایران و آمریکا با میانجیگری برخی کشورها و حتی دیدار مقام‌های دو کشور خبر داده‌ بودند.

وزیر امور خارجه به روزنامه ایران گفت که اگر مذاکره‌ای هم میان ایران و آمریکا انجام شده باشد، «او خبر ندارد.»

محمدجواد ظریف در ادامه از مطرح شدن پیشنهادهای میانجیگری میان ایران و آمریکا از سوی برخی کشورها از جمله عمان و سوئیس خبر داده و طرح چنین پیشنهادهایی را طبیعی خوانده است.

او در ادامه در خصوص گفت‌و‌گوهای مستقیمی بین ایران و آمریکا جریان دارد یا این‌که پیام‌هایی در این زمینه رد و بدل شده است٬ تاکید کرد «تا جایی که من اطلاع دارم چنین اتفاقی نیفتاده است و فکر می‌کنم اطلاعات من هم خیلی بد نباشد.»

وزیر امور خارجه ایران مذاکره با آمریکا را تابو ندانسته اما مشکل اصلی را اطمینان به این مذاکرات دانسته است.

وزیر امور خارجه ایران همچنین امروز چهارشنبه، ۱۷ مرداد با متهم کردن آمریکا به بی‌صداقتی گفته است آمریکایی‌ها «باید به وضوح نشان دهند که بی‌اعتمادی‌هایی را که طی سال‌ها و دهه‌ها ایجاد کرده‌اند چگونه می‌خواهند جبران کنند.»

رییس جمهوری آمریکا پس از خروج از برجام و اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران اعلام کرده بود حاضر است «بدون پیش‌شرط» و « از موضوع برابر» با حسن روحانی گفت‌وگو کند.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

3 پاسخ

  1. بروجردی گفته چون سیاست ما مشخص است رفراندوم معنی ندارد! مردم هم که قبل از مشخص شدن سیاست های شما که درخواست همه پرسی نکرده اند ” سیاست شما مشخص است که چیست و مردم نمیپسندند و بخاطر همین درخواست رفراندوم میکنند چون مملکتشان است و میخواهند سرنوشت کشورشان با رای و نظر مردم تعیین گردد” بسیاری سال است که سیاستهای شما مشخص شده و عین همین سالیان با اعتراض مردم روبرو بوده اید” اهداف شما از این مشخص بازیها برای همه روشن است که دزدیها و چپاولگریها در سایه این مشخص شدنهاست! خود جنابعالی یکیش! #بروجردی-خاوری-امیرمنصوراریا-بانک ملی.پیدا کنید پرتقال فروش را؟!

  2. این “ما” یی که بروجردی از آن دم میزند کیست ، مردم ایران یا نظام مقدس جمهوری اسلامی ؟!
    مسلما مردم ایران نیستند ، لابد بروجردی به اعتبار سمت وکالتی که جنتی به او داده است خود را وکیل و نماینده نظام میداند !

  3. یعنی چه؟! سیاست مشخص است ؟!
    در کجای قانون اساسی آمده که اگر سیاست مشخص نبود رفراندوم برگزار شود؟!
    در حکومتی که شورای نگهبان استبداد تو را نماینده کند وضع همین است

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

ظریف: تا جایی که می‌دانم مذاکره‌ای میان ایران و آمریکا جریان ندارد

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »