واکنش جمهوری اسلامی به تهدید آمریکا

زیتون– بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه، سخنان اخیر وزیر خارجه آمریکا را مصداق دخالت این کشور در امور ایران خواند و به تندی این سخنان را محکوم کرد.

به گفته قاسمی سخنان وزیر خارجه آمریکا ناقض تعهدات بین‌المللی این کشور است.

مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا، روز یکشنبه در جمعی گروهی از ایرانی-آمریکایی‌های مقیم کالیفرنیا گفت که کشورش از اعتراضهای مردم ایران حمایت می‌کند.

پمپئو همچنین افزود که ایالات متحده با اجرای یک کمپین بین‌المللی در تلاش است تا منابع مالی حکومت ایران را قطع کند.

قاسمی در بخشی دیگر از جوابیه وزارت امور خارجه که توسط ایسنا منتشر شد٬ تاکید کرد که «ملت ایران با اتحاد و انسجام همه توطئه‌های شما را پشت سر خواهد گذاشت.»

سخنگوی وزارت امور خارجه به تزویر، فریبکاری و تناقض‌های بی شمار در اعمال شدیدترین تحریم ها ی ظالمانه و غیرقانونی علیه منافع مردم ایران و تروریست خواندن آنها و همچنین قرار دادن نام آنها در لیست کشورهایی که شهروندان آنها مشمول محدودیت و ممنوعیت ورود به آمریکا هستند از یک سو و طرح ادعاهای آکنده از فریب و نیرنگ و به نمایش گذاشتن نقش دروغین و ریاکارانه دوستی برای مردم ایران به  سوابق طولانی مداخلات پرهزینه اما عبرت آموز دولت های مختلف آمریکا در امور داخلی ایران اشاره کرد.

غلامحسین غیب‌پرور، فرمانده سازمان بسیج مستضعفین نیز در واکنش به توییت دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا، این تهدید را «جنگ روانی» نامید.

دونالد ترامپ، رییس‌ جمهوری آمریکا، در واکنش به سخنرانی روز گذشته حسن روحانی٬ توییت کرد: «به رییس‌ جمهوری ایران روحانی: دیگر هرگز ایالات متحده را تهدید نکن یا مستوجب عواقبی خواهی شد که در طول تاریخ تا کنون کم‌تر کسی با آن روبه‌رو شده‌است. ما دیگر کشوری نیستیم که حرف‌های دیوانه‌وار تو در مورد خشونت و مرگ را تحمل کنیم. مراقب باش.»

غیب‌پرور افزود: «او غلط می‌کند که بخواهد علیه ایران اقدامی انجام بدهد. ما از اصول و باورهای انقلابی کوتاه نمی‌آییم.»

رییس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد که ما از اصول و باورهای انقلابی خود کوتاه نمی‌آییم و در برابر زیاده‌خواهان، مستکبران و زورگویان ایستادگی خواهیم کرد؛ آن عده‌ای هم که مغلوب جنگ روانی این رئیس جمهور دیوانه شده‌اند، بدانند که آمریکا به کمتر از نابودی ما راضی نخواهد شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. یا سخنگوی وزارت خارجه معنی دخالت در امور داخلی را نمیداند یا میخواهد تهدید را زیرسبیلی در کند ، چون تهدید غیر از دخالت در امور داخلی یک کشور است !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس مستقر در دوحه، طی سفری کوتاه به تهران با علی خامنه

ادامه »

آقای خامنه‌ای! رهبر جمهوری اسلامی ایران که بیشتر علاقه دارید خودتان را رهبر «انقلاب» بدانید، شما در تاریخ ۱۴ یا ۱۵ خرداد ۶۸ در

ادامه »

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر

ادامه »