????زنده|وزیر علوم: صلاح نیست تعداد دانشجویان بازداشتی اعلام شود



منوچهر متکی دریافت وام میلیاردی  از موسسه ثامن الحجج را تکذیب کرد

دفتر منوچهر متکی، وزیر خارجه ایران در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد، دریافت وام چند میلیارد تومانی از موسسه ثامن الحجج را تکذیب کرده است.Risultati immagini per ‫منوچهر متکی‬‎

روزنامه شرق در شماره امروز خود در گزارش مفصلی به «تخلفات مالی» موسسه ثامن الحجج پرداخته است.

در بخشی از این گزارش گفته شده « یکی از وزرای سابق دولت دهم که سمت مشاور امور بین‌الملل در این مؤسسه برای او ثبت شده، مبلغ ۱۲۴ میلیارد تومان تسهیلات از ثامن‌الحجج دریافت کرده.»

به گزارش مهر، دفتر متکی با صدور بیانیه‌ای ضمن تکذیب این گزارش گفت:«به منظور تنویر افکار عمومی تا حصول نتیجه نهایی و مجازات اتهام زنندگان و اشاعه دهندگان اکاذیب، تمام مراحل قانونی و قضایی را پیگیری خواهد کرد.»


وزیر علوم: صلاح نیست تعداد دانشجویان بازداشتی اعلام شود

 

 


ورود زنان به ورزشگاه قطعی شد



دادستان کل کشور: به خدا قسم درباره حجاب برخورد قضایی جواب نمی‌دهد

دادستان کل کشور اعلام کرد: به خدا قسم در موضوعات فرهنگی و حجاب برخورد قضایی جواب نخواهد داد.

به گفته او راه‌های مسالمت آمیز و آرام را باید در پیش گرفت لذا بر این اساس از هر طرحی که در زمینه مقابله با بدحجابی موثر باشد حمایت می‌کنیم.



پرونده اسیدپاشی اصفهان به دلیل پیدا نشدن متهمان مختومه شد

وکیل مدافع قربانیان اسیدپاشی‌های اصفهان با توجه به پیدا نشدن متهم یا متهمان پرونده از پرداخت دیه قربانیان این حادثه از صندوق دیه بیت المال خبر داد. بخ گفته او « پرونده مختومه شد.»

Risultati immagini per ‫اسیدپاشی اصفهان‬‎

حسین عباس علیزاده افزود: این صندوق براساس گزارش پزشکی قانونی مبنی بر جراحات وارده به موکلانم و رای دادگاه و تلاش های دادستان دیه را پرداخت کرده است.

عباس علیزاده با بیان اینکه وکیل مدافع چهار نفر از قربانیان این حادثه بوده است، گفت: البته اگر زمانی متهم یا عاملان این فاجعه شناسایی و دستگیر شوند، رسیدگی قضایی انجام خواهد شد.

سال ۹۳، چهار نفر از زنان و دختران در اصفهان مورد اسیدپاشی قرار گرفتند که این اتفاقات موجی از وحشت را در جامعه به دنبال داشت و گمانه‌زنی هایی درباره ارتباط اسیدپاشان با محافل تندروهای حامی حکومت مطرح شد./ایسنا


حضور دو مجری صدا و سیما در میان متخلفان پرونده موسسه ثامن‌الحجج


احتمال تغییر در کابینه روحانی قوت گرفت

واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: روحانی در حال مطالعه است و اسامی مختلفی را بررسی می کند تا در فرصت مناسب برخی تغییرات درکابینه انجام شود./عصر ایران


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. در هیچ سیستم قضایی در دنیا وقتی متهم به انجام یک جرم پیدا نمی شود، پرونده بسته نمی شود. اصطلاح cold case همین مصداق را دارد، یعنی پرونده ممکن است به اصطلاح از اولویت رسیدگی خارج شود تا هر گاه سرنخ جدیدی پیدا شد، دوباره به جریان افتد، اما هیچ پرونده کیفری هیچگاه بسته نمی شود، ولو تا ابد. موارد بسیاری بوده که بعد از ۵۰ یا ۶۰ سال و با پیشرفت روشهای رسیدگی و علوم فرانزیک، بالاخره مجرم به دام افتاده. این چیزی است که امید را ولو ناچیز و اندک برای قربانیان یک واقعه چون کور سویی در دل تاریکی زنده نگاه می دارد و هم تبهکار تا زنده است، به این فکر می کند که ممکن است روزی گیر بیفتد.

    اما بسته شدنش هم قربانی را نا امید می کند و هم مجرم را آسوده خیال می کند که دیگر دغدغه گیر افتادن ندارد.

    سیستم ولایت فقهایی قضایی ما با چنین حکمی و تصور اینکه با پرداخت دیه از صندوق بیت المال، همه چیز را حل کرده، عملا خیال مجرم را راحت کرده و این گمانه را تقویت می کند که مجرم یا مجرمین به هر حال با جریانات قدرتمندی در حاکمیت ارتباط دارند که بایستی خیالشان راحت باشد که پیگیرشان نخواهند شد، وگرنه چه بسا افشاگری کنند و غیره.

    مواردی از این قبیل در سیستم قضایی (تو بخوان قصابی) جمهوری اسلامی آنچنان فراوان است که نیازی به توضیح آن نیست. به هر حال عاملانی که از آمران قدرتمند در هزارتوی سیستم امنیتی ایران دستور می گیرند، بایستی حاشیه امنی داشته باشند و حاکم مستبد چنانچه چنین حاشیه امنی را ایجاد نکند، مواجب بگیران مطیع دستورش را از دست خواهد داد.

    دریغ که نظام حکومتی ایران به طرز فاجعه باری فاسد و آلوده است و احکام نظام قضایی چاله قبرش را عمیق تر می کند.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »