تقدیر قاسم سلیمانی از تهدید حسن روحانی در خصوص تنگه هرمز

ارتش آمریکا اجازه بستن تنگه هرمز را نمی‌دهد

زیتون– ارتش آمریکا اعلام کرد که تنگه هرمز در خلیج فارس باید به روی نفتکش‌ها باز بماند و آمریکا و متحدان آن برای این منظور آماده هستند.

کاپیتان ویل اوربان٬ یکی از سخنگویان ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده٬ این سخنان را در واکنش به تهدید «بستن تنگه هرمز» از سوی رییس جمهوری ایران٬ عنوان کرد.

کاپیتان بیل اوربان امروز (چهارشنبه) به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «نیروی دریایی آمریکا و متحدان آن در منطقه آماده‌اند که آزادی رفت و آمد و جریان آزاد تجاری را در هر کجا که قوانین بین‌المللی اجازه می‌دهد، برقرار کنند.»

حسن روحانی٬ رییس‌ جمهوری٬ با اشاره به سخنان مقام‌های آمریکایی در مورد تلاش برای قطع صادرات نفت ایران، گفته «اصلا معنی ندارد که نفت ایران صادر نشود و آن وقت نفت منطقه صادر شود.»

روحانی ۱۲ تیرماه در دیدار با گروهی از ایرانیان مقیم سوئیس گفت: «آمریکایی‌ها مدعی شده‌اند که می‌خواهند به طور کامل جلوی صادرات نفت ایران را بگیرند. آنها معنی این حرف را نمی‌فهمند، چرا که این اصلا معنی ندارد که نفت ایران صادر نشود و آن وقت نفت منطقه صادر شود.»

او سپس افزود که «اگر شما توانستید، این کار را بکنید، تا نتیجه‌اش را ببینید.»

این سخنان رییس جمهوری تحسین قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، را به دنبال داشت که در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی نوشت، دست او را می‌بوسد.

سلیمانی در نامه خود نوشته است: «آن چه از فرمایشات حضرتعالی در رسانه‌ها منعکس شد مبنی بر اینکه اگر نفت جمهوری اسلامی ایران صادر نشود، تضمینی برای صدور نفت کل منطقه نمی‌باشد…مایه مباهات و افتخار است.»

در پی خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و اعمال مجدد تحریم‌های این کشور علیه جمهوری اسلامی٬ صادرات نفت ایران مجددا مورد تهدید قرار گرفت.

پیشتر وزارت خارجه آمریکا پنجم تیرماه گفته بود کشورهای خریدار نفت ایران از آغاز ماه نوامبر (۱۳ آبان) و از سرگیری تحریم‌های آمریکا علیه تهران، باید تمام واردات خود از این کشور را متوقف کنند.

جمهوی اسلامی طی هفته‌های گذشته تلاش‌هایی را برای حفظ تعاملات اقتصادی با اروپا و آسیا، از جمله در زمینه فروش نفت که اقتصاد ایران به آن وابسته است، انجام داده‌ است.

با این حال گزارش‌های مختلفی در مورد نتیجه این تلاش‌ها منتشر شده که لزوما تصویر روشنی از شرایط پیش‌رو نمی‌دهد. با این حال مشتریان سابق ایران از جمله ژاپن و هند تمایلی به ادامه خرید نفت از ایران نشان نمی‌دهند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. ارتش امریکا باب المندب حفظ کنه بستشه تنگه رو میبندیم لازم باشه با تمام متحدهای امریکا هم میجنگیم همچین ارتش ارتش میکنن انگار یادشون رفته تمام دنیا با امریکا تمام ناوگان دریایشون به دست ژاپنی ها در جریان جنگ جهانی دوم نابود شده بود دست به دامن بمب اتم شدن خیالتون راحت همین که بدون ما ایرانی هستیم وطن دست اجنبی نمیدیم نه با تحریم نه با تهدید فکر کردن فیلم هالیوود بی بته ها انتقام ۸ سال جنگ از شماها خواهیم گرفت

  2. سلام جنگ چیز خوبی نیست جنگ چیزه خوبی نیست اصلا وابدأ اصلا وابدآ ولی قدرت ایران وقایقهای انتحاری را دستکم نمیشه گرفت خود آمریکایها هم میدونن . ان شاالله حاکمیت سر عقل میان و جنگی رخ نمیده.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

تقدیر قاسم سلیمانی از تهدید حسن روحانی در خصوص تنگه هرمز

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »