روحانی تهدید کرد: نگذارید صادر کنیم، نمی‌گذاریم صادر کنید

زیتون– حسن روحانی٬ رییس‌ جمهوری٬ امروز با اشاره به سخنان مقام‌های آمریکایی در مورد تلاش برای قطع صادرات نفت ایران، گفته «اصلا معنی ندارد که نفت ایران صادر نشود و آن وقت نفت منطقه صادر شود.»

روحانی در دیدار با گروهی از ایرانیان مقیم سوئیس گفت: «آمریکایی‌ها مدعی شده‌اند که می‌خواهند به طور کامل جلوی صادرات نفت ایران را بگیرند. آنها معنی این حرف را نمی‌فهمند، چرا که این اصلا معنی ندارد که نفت ایران صادر نشود و آن وقت نفت منطقه صادر شود.»

او سپس افزود که «اگر شما توانستید، این کار را بکنید، تا نتیجه‌اش را ببینید.»

حسن روحانی توضیح بیشتری در این مورد نداده‌است اما ایران با کنترل بر تنگه هرمز٬ در حقیقت کنترل بر بخش عمده صادرات انرژی از منطقه را در اختیار دارد.

در پی خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و اعمال مجدد تحریم‌های این کشور علیه جمهوری اسلامی٬ صادرات نفت ایران مجددا مورد تهدید قرار گرفت.

پیشتر وزارت خارجه آمریکا پنجم تیرماه گفته بود کشورهای خریدار نفت ایران از آغاز ماه نوامبر (۱۳ آبان) و از سرگیری تحریم‌های آمریکا علیه تهران، باید تمام واردات خود از این کشور را متوقف کنند.

جمهوی اسلامی طی هفته‌های گذشته تلاش‌هایی را برای حفظ تعاملات اقتصادی با اروپا و آسیا، از جمله در زمینه فروش نفت که اقتصاد ایران به آن وابسته است، انجام داده‌ است.

با این حال گزارش‌های مختلفی در مورد نتیجه این تلاش‌ها منتشر شده که لزوما تصویر روشنی از شرایط پیش‌رو نمی‌دهد. با این حال مشتریان سابق ایران از جمله ژاپن و هند تمایلی به ادامه خرید نفت از ایران نشان نمی‌دهند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

3 پاسخ

  1. غرق چند نفت کش در تنگه هرمز توسط سپاه، ارزش نفت را بالا برده و ممکن است موجب سقوط دلار شود، ولی برای چند روز؟

    ولی تمام بنادر، مخابرات، شبکه برق ، … ایران نابود میشود، چیزی که سران ج .ا برایشان اصلا مهم نیست

  2. مقام امریکایی گفت نمیذاریم بخرند ، نگفت نمیگذاریم صادر کنید ، به کوری چشم ترامپ به سوریه صادر میکنیم !

  3. بستن تنگه هرمز منجر به ایجاد جنگ خواهد شد که سپاه و ج.ا خواهان آن هستند. هنوز مزه دلار‌های مفت که از جنگ قبلی و تحریم عاید سران شد زیر دندان این‌ها هست

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »