اعتراضات کسبه بازار موبایل علاءدین

دلار ۹ هزار تومان

زیتون– بنابر اخباری که از بازار غیر رسمی ارز تهران به گوش می‌رسد٬ ساعتی پیش هر دلار آمریکا با ۹ هزار تومان مبادله شد.

بر این اساس قیمت دلار تنها در طی یک روز نزدیک به هزار تومان افزایش داشته است. 

همچنین بهای یورو به بیش از ۱۰هزار و ۶۰۰ تومان و بهای پوند به حدود ۱۲ هزار تومان رسیده است.

به نوشته ایسنا، بازار سکه در بورس نیز روز یکشنبه با افزایش روبه‌رو شد و پس از آنکه هر سکه طلا، تحویلی در ماه شهریور، به قیمت سه‌میلیون و دویست‌هزار تومان عرضه شد مدیریت این نهاد موقتا سفارش خرید را متوقف کرد.

همین موضوع دستاوزیر اعتراض کسبه بازار موبایل علاءالدین و چارسو شد.

کسبه این پاساژها «در اعتراض به نابسامانی وضعیت ارز» عصر یکشنبه مغازه‌های خود را تعطیل کردند و شماری از آنان نیز در خیابان‌های اطراف راه‌پیمایی کردند.

به نوشته وبسایت «جماران»، معترضان که در مسیر خیابان جمهوری به سوی میدان بهارستان حرکت می‌کردند شعارهایی از قبیل «دلار ۱۰ تومانی / نمی‌خوایم نمی‌خوایم» سر می‌دادند.

همچنین «سوریه رو رها کن، فکری به حال ما کن» – «اعتصاب، اعتصاب…» از جمله شعارهای معترضان بود.

بنابر همین گزارش، نیروی انتظامی اقدام به متفرق کردن تجمع‌کنندگان کرده است.

خبرگزاری ایسنا روز شنبه به نقل از دلال‌ها و صرافان گزارش داده بود که از جمله دلایل افزایش نرخ ارز در بازار غیررسمی، «افزایش قیمت در بازار رسمی» و «عدم عرضه ارز طی روزهای اخیر از سوی بانک مرکزی» بوده است.

بنا بر سیاست‌های ارزی جدید، بازار آزاد ارز به رسمیت شناخته نمی‌شود و هر گونه‌ معامله‌ای در آن «قاچاق» است؛ با این حال به گزارش خبرگزاری ایسنا، حجم عرضه و تقاضا در این بازار، حتی پس از اجرای سیاست‌های جدید، نیز بالا بوده است.

سیاست ارزی جدید دولت حسن روحانی را معاون اول او، اسحاق جهانگیری، شامگاه بیستم فروردین اعلام کرد.

بر اساس سیاست جدید، ارز مورد نیاز برای واردات و همچنین ارز ناشی از صادرات به شبکه پولی و بانکی اقتصاد ایران، با دلار ۴۲۰۰ تومانی ارائه می‌شود و تمامی نرخ‌های غیر از آن «غیررسمی و غیرقانونی» محسوب می‌شود.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

اعتراضات کسبه بازار موبایل علاءدین

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »