اعتراض اعضای کانون وکلا به دخالت قوه قضاییه

اسامی وکلای مورد تایید قوه قضاییه منتشر شد

زیتون– اسامی وکلای مورد تایید قوه قضاییه برای دادرسی در پرونده‌های سیاسی و امنیتی منتشر شد.

بر این اساس٬ ذیل اصلاحیه ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری تنها وکلای مورد تایید قوه قضاییه می‌توانند وکالت پرونده‌های سیاسی و امنیتی را برعهده بگیرند.

از میان بیش از ۲۰هزار وکیل عضو کانون وکلا تنها محمد ساعدی٬ حسن تردست٬ جعفر پوربدخشان٬ مجتبی پناهی٬ اسماعیل سلوکی٬ کریم بخنوه٬ سیدکاظم حسینی٬ جلیل مالکی٬ علی رحیمی ایشکا٬ هادی جودوی خراسانی٬ محرمعلی بیگدلی٬ حسین مهدوی٬ حسین محبیان٬ محمدنظری٬ محمد عزیزنژاد٬ عباس حسینی٬ عباس قاسمیان٬ عبدالرضا محبتی٬ محمدرضا طاهری و رضا جعفری می‌توانند وکالت چنین پرونده‌هایی را برعهده بگیرند.

در تبصره ماده ۴۸ آمده است که در جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی و همچنین جرائم سازمان یافته که مجازات آنها مشمول ماده(۳۰۲) این قانون است در مرحله تحقیقات مقدماتی طرفین دعوی، وکیل یا وکلای خود را از بین وکلای رسمی دادگستری که مورد تائید رئیس قوه قضائیه باشد، انتخاب می کنند. اسامی وکلای مزبور توسط رئیس قوه قضائیه اعلام می شود.

اجرایی شدن این تبصره از قانون آیین دادرسی کیفری٬ اعتراض وکلا را در پی داشت.

امیر رئیسیان٬ از جمله وکلایی که پرونده‌های سیاسی را قبول می‌کرد٬ در این رابطه توییت کرد:

سیدعلی مجتهدزاده نیز در اعتراض نوشت:

https://twitter.com/alimojtahedzade/status/1003111857987547138

وکلای دادگستری با استفاده از هشتگ های «وکلای مورد تایید رئیس قوه قضاییه» و «تبصره ماه ۴۸» و «وکالت» اعتراض خود را به این موضوع نشان دادند.

https://twitter.com/Jp34174974/status/1003026708176494592

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. در پاسخ به سئوال اقای مجتهد زاده . در دادگاههای نظام شاهنشاهی ، کلیه افسران ارتش میتوانستند وکالت متهمان را به عهده بگیرند ، بدون حصر و استثنا و نیاز به تائید !
    در محاکمه بازرگان و طالقانی افسران با شرف ارتش به خوبی از موکلان خود دفاع کردند .
    نکته جالب اینکه در دادگاههای نظامی رئیس دادگاه به متهمان زمان نامحدود برای دفاع میداد و به متهم میگفت بدون محدودیت زمانی از خود دفاع کند .

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

اعتراض اعضای کانون وکلا به دخالت قوه قضاییه

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »