تجلیل از ناصر ملک‌ مطیعی

زیتون– انجمن بازیگران سینما با انتشار پیامی درگذشت ناصر ملک مطیعی را تسلیت گفت.

ناصر ملک مطیعی، بازیگر قدیمی سینمای ایران، شب گذشته٬ چهارم خردادماه٬ درگذشت.

این هنرپیشه پیشکسوت سینمای ایران طی هفته گذشته به دلیل نارسایی کلیه و تنگی نفس در بیمارستان بستری شده بود.

در پیام انجمن بازیگران سینما آمده است: «با نهایت تأسف و اندوه فراوان، بازیگر پیشکسوت و ستاره ماندگار تاریخ سینمای ایران ناصر ملک مطیعی، بعد از تحمل دوران طولانی بیماری و رنج نامهربانی‌ها، از میان ما رفت و به آرامش بیکران و جاودان پیوست.»

محمود صادقی٬ نماینده مجلس نیز در توییتی به تجلیل از ناصر ملک مطیعی پرداخت.

جعفر پناهی، کارگردان سرشناس سینمای ایران، در واکنش به مرگ ناصر ملک مطیعی در صفحه اینستاگرام خود نوشته است: «رفت و به آرزویش که دیده شدن بر پرده سینما بود نرسید. چه کسى باید پاسخگو باشد؟»

ناصر ملک مطیعی سال ۱۳۰۹ در تهران متولد شد و در طول دوران فعالیتش در سینمای پیش از انقلاب در بیش از ۹۰ فیلم سینمایی بازی کرد و ۹ فیلم را نیز به عنوان کارگردان جلوی دوربین برد.

اما پس از انقلاب و تغییر شرایط، ناصر ملک مطیعی نتوانست به فعالیت‌های سینمایی خود ادامه دهد و تنها در سال ۱۳۶۱ در فیلم برزخی‌ها به کارگردانی ایرج قادری حضور پیدا کرد.

در این فیلم که مدت کوتاهی روی پرده بود و با اعتراض گروهی از مخالفان، نمایش آن متوقف شد، به غیر از ناصر ملک مطیعی، محمدعلی فردین نیز ایفای نقش می‌کرد.

پس از «برزخی‌ها»، فردین و ملک‌مطیعی دیگر اجازه فعالیت در سینمای ایران را نیافتند و برخی دیگر از بازیگران این فیلم مانند ایرج قادری و سعید راد نیز پس از بازی در چند فیلم دیگر، سال‌ها از فعالیت در سینمای ایران منع شدند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »