????زنده| کاوه مدنی: من خودم بودم اما خودی نبودم


دولت یورو را در تکالیف ارزی جایگزین دلار کرد

بانک مرکزی موظف شد نرخ برابری ریال در مقابل یورو را به صورت مستمر اعلام و مدیریت کند
کلیه وزارتخانه ها، سازمان ها و شرکت های دولتی موظفند ارز یورو را به عنوان ارز مبنای گزارشگری و انتشار آمار، اطلاعات و داده های مالی خود مورد استفاده قرار دهند./تسنیم


کاوه مدنی: من خودم بودم اما خودی نبودم

کاوه مدنی، معاون سابق سازمان محیط زیست که به تازگی ایران را ترک کرده است در پیام جدیدی که در توئیتر منتشر کرده نوشت: «نه بیمار بودم و خسته و مأیوس، نه دوتابعیتی و رانت خوار و از تبارژن خوب» فقط «خودی نبودم.» به نظر میرسد که این اظهارات وی در پاسخ به اتهاماتی است که دادستان تهران امروز علیه او ایراد کرد.

متن کامل خبر را از اینجا بخوانید

 

 


جهانگیری هم تلگرام را ترک کرد


مدیر تلگرام: امسال از جیبم میلیون‌ها دلار خرج فیلترشکن کردم و خوشحالم

دوروف موسس تلگرام پس از فیلتر ناموفق آن در روسیه با نشر تصویری از فیلم «شجاع‌دل» نوشت:
«آنها می‌توانند آی پی های ما را بگیرند اما هرگز نمی‌توانند آزادی‌مان را بگیرند.»

پاول دوروف درباره نتیجه فیلترینگ تلگرام در روسیه گفت:

«در ۲۴ ساعت گذشته تلگرام توسط شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی در روسیه فیلتر شد.

دلیل فیلتر این بود: ما قبول نکردیم کلیدهای رمزنگاری را در اختیار نهادهای امنیتی قرار دهیم و البته چنین تصمیمی برای ما آسان بود. چون ما به کاربران‌مان قول داده‌ایم از حریم خصوصی آنها ۱۰۰درصد مراقبت کنیم و هرچه که بخواهد این تعهد را به خطر بیندازد، متوقف می‌کنیم.

اما حتی با وجود فیلترینگ، هیچ ریزش قابل‌توجهی در میزان استفاده کاربران‌مان در روسیه ندیدیم. ضمن این‌که مردمان روس به استفاده از وی‌پی‌ان و پروکسی‌ها برای دور زدن تلگرام روی آوردند.

همچنین ما به دیگر شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس، تکیه کردیم تا همچنان برای کاربران‌مان قابل استفاده بمانیم. از اپل، گوگل، آمازون و مایکروسافت به‌خاطر همکاری‌نکردن در این سانسور سیاسی و از کاربران روسی‌مان برای وفاداری‌شان، تشکر می‌کنیم.

کاربران روسی هفت درصد کاربران تلگرام را تشکیل می دهند و حتی اگر ما بازارمان را در روسیه از دست دهیم، رشد طبیعی تلگرام در مناطق دیگر، این زیان را جبران می کند، اما این موضوع شخصا برای من خیلی مهم است که خیالم راحت باشد: هرچه در توانم بود برای کاربران روس انجام داده‌ام.

من برای حمایت از آزادی اینترنت در روسیه و هر جای دیگر، با بیت‌کوین، به اشخاص و شرکت‌هایی که وی‌پی‌ان و پروکسی راه انداخته‌اند، کمک مالی‌ کرده‌ام. خیلی خوشحالم که: امسال میلیون‌ها دلار به این موضوع کمک کنم و امیدوارم که دیگران نیز کمک کنند.
▫من این مقاومت دیجیتالی را یک جنبش نامتمرکز که برای آزادی دیجیتال و پیشرفت جهان مقاومت کرده می‌نامم»/ روزآروز


دستگاه‌های دولتی استفاده از پیام رسان‌های خارجی را ممنوع کردند

رضا جواهری، رئیس مرکز مدیریت راهبردی فتای ریاست جمهوری در بخشنامه‌ای به کلیه دستگاه‌های اجرایی، استفاده از پیام رسان‌های خارجی در تمامی نهادها و موسسات دولتی و عمومی غیر دولتی را ممنوع اعلام کرد.


نماینده مجلس: جان ایرانی مهم‌تر از کالای ایرانی است


رهبر جمهوری اسلامی تلگرام خود را بست

صبح امروز آیت‌الله خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی٬ اعلام کرد که «در راستای پاسداشت منافع ملّی و برای رفع انحصار از پیام‌رسان تلگرام» فعالیت خود را در این پیام‌رسان متوقف کرد.

متن کامل خبر را از اینجا بخوانید


 


«بهمن ورمزیار»  اعدام شد

دادستان همدان از اجرای حکم اعدام «بهمن ورمزیار» در زندان همدان خبر داد.

حکم اعدام بهمن ورمزیار،که به اتهام سرقت مسلحانه به مرگ محکوم شده بود، بامداد چهارشنبه ۲۹ فروردین در همدان اجرا شد.Risultati immagini per ‫بهمن ورمزیار‬‎

این حکم قرار بود یک روز پیش اجرا شود، اما به گفته کامران حمزه، دادستان استان همدان، به دلیل یک «مشکل قضایی» موقتا متوقف شده بود.

بهمن ورمزیار چهار سال پیش با مشارکت سه نفر دیگر در شهر همدان به یک طلافروشی حمله کرده و طلا‌ها را به سرقت برده بود. با این حال وی ۱۸ روز پس از ارتکاب جرم، خود را به پلیس تسلیم کرده و با ابراز پشیمانی از اقدام خود، اموال مسروقه را به صاحبش بازگردانده بود.

 


گفتگو‌های مستقیم امریکا و کره شمال آغاز شد

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا می‌گوید واشنگتن و پیونگ‌یانگ گفت‌وگوهای مستقیم را در سطح مقامات عالی رتبه دو کشور آغاز کرده‌اند و قرار است اجلاسی بین او و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی برگزار شود.Risultati immagini per ‫ترامپ کیم جونگ اون‬‎

همچنین رسانه های آمریکایی گزارش می دهند که مایک پمپئو مدیر سیا برای ملاقاتی محرمانه با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی چند هفته پیش به این کشور سفر کرده بود.

مقام های آمریکایی به روزنامه واشنگتن پست گفتند که آن ملاقات برای زمینه سازی گفتگوهای مستقیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و آقای کیم در تعطیلات آخر هفته عید پاک (روزهای ۳۱ مارس و اول آوریل) انجام شد./بی‌بی سی

 


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »