دادستانی کاوه مدنی را تهدید کرد

زیتون- عباس جعفری‌دولت‌آبادی٬ دادستان عمومی و انقلاب تهران٬ در واکنش به استعفا و عدم بازگشت کاوه مدنی به کشور٬ گفت: «حال اگر کسی از کشور خارج شده است، بالاخره روزی بر می‌گردد و به قول معروف، دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد.»

روز دوشنبه محمود صادقی٬ وکیل مجلس٬ خبر داد که کاوه مدنی ایران را ترک کرده است.

کاوه مدنی، از اساتید جوان دانشگاه امپریال کالج لندن و نایب دبیر مجمع محیط زیست سازمان ملل متحد است. او در دولت یازدهم به عنوان نماینده رییس سازمان محیط زیست انتخاب شد.

این فعال حوزه محیط زیست همزمان با موج تازه دستگیری فعالان محیط زیست برای مدتی زندانی شد. او از جمله فعالینی است که در سالهای اخیر با انتشار مقالات و ایراد سخنرانی‌هایی درباره ابعاد بحران آب در ایران هشدار داده است.

انصاف نیوز نیز در این رابطه نوشت که کاوه مدنی پس از انتشار تصاویر و حمله‌های رسانه‌های تندرو به او، در حالی که در سفر کاری در خارج کشور (پنجمین مجمع آسیا و اقیانوسیه در تایلند)، بود، استعفا داد. پس از موافقت با استعفای این کارشناس حوزه آب او دیگر به ایران بازنگشت.

همزمان با تعطیلات نوروز تعدادی عکس از کاوه مدنی در یک میهمانی توسط کاربران اصولگرای فضای مجازی منتشر شده بود.

امروز دادستان عمومی و انقلاب تهران در رابطه با آخرین وضعیت پرونده محیط زیست گفت: «این پرونده از جمله پرونده‌های مهمی است که دادسرای تهران به آن رسیدگی می‌کند و خودکشی یکی از متهمان این پرونده در ابتدای شکل‌گیری آن که حاشیه‌هایی را به همراه داشت، تحقیقات دادسرا تا مدتی متوقف کرد؛ اما اظهارات برخی از متهمان در جریان تحقیقات، موید خروج اطلاعات مهم و استراتژیک کشور تحت پوشش محیط زیست است که آسیب‌های زیادی را در پی داشته است.»

کاووس سیدامامی٬ استاد دانشگاه٬ فعال محیط زیست ومدیرعامل پیشین سازمان غیردولتی حیات‌وحش میراث پارسیان٬  دو هفته پس از بازداشت٬ ۲۱ بهمن ماه در زندان درگذشت.

به گفته جعفری دولت‌آبادی «خروج یکی از افراد مرتبط با این پرونده از کشور را ناشی از نتایج تحقیقات» است. او افزود که اگر عده‌ای «فرار را بر قرار ترجیح می‌دهند»، ناشی از «اهمیت تحقیقات مقدماتی» در پرونده است.

دادستان تهران ادامه داد که اگرچه «متهم اصلی این پرونده خودکشی کرد» اما برخی متهمانی که اکنون دادستانی مشغول تحقیقات از آنان است، مطالب قابل توجهی را بیان نموده و آنچه را که گفته و رصد شده نیز درست بوده است.

حال کاوه مدنی به نظر می‌رسد که در پاسخ به این اتهام‌ها در توئیتی جدید نوشته است که «نه دوتابعیتی و رانت خوار و از تبارژن خوب» بوده  و «نه محتاج معامله برای کتمان سوابقی تاریک و خاص» و فقط «خودی» نبود.

با این حال دادستان  به عنوان جزئیاتی از این پرونده، یادآور شد: « این افراد پوشش‌هایی برای خروج اطلاعات کشور به خارج بودند و در اظهارات یکی از متهمان عنوان شده که در خارج از کشور نیز این کارها را انجام می‌داده و آموزش دیده وارد کشور شده و در حوزه خارجی اقدامات مشابه انجام داده است.»

جعفری دولت آبادی تصریح کرد: « یکی از متهمان حقوق ماهیانه دریافت می‌کرده، کامپیوتر امن داشته، ماهانه گزارش می‌داده و به سفارت مرتبط با سرویس در لندن یا کشورهای دیگر مراجعه می‌کرده و تبادل اطلاعات داشته است و امروز فهمیده است بهترین راه گفتن حقایق پرونده است.»

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »