نجفی رفت؛ مکارم آمد

زیتون– شورای شهر تهران پس از هشدار دادستان کل کشور٬ دومین استعفای محمدعلی نجفی را پذیرفت.

به گزارش ایرنا، در این جلسه، اعضای شورای شهر با ۱۵ رای موافق، ۵ رای مخالف و یک رای ممتنع با استعفای محمد علی نجفی موافقت کردند. تا محمدعلی نجفی شهردار تهران پس از گذشت هفت ماه و ۲۱ روز از ساختمان بهشت برود.

در همین جلسه  سمیع‌الله حسینی مکارم  با ۱۴ رای از ۲۱ رای اعضای شورای شهر سرپرست شهرداری تهران شد.

روز یکشنبه٬ اعضای شورای شهر تهران با اکثریت آرا با استعفای نجفی به عنوان شهردار تهران مخالفت کرده بودند. 

در حالی که محمد علی نجفی دلیل استعفای خود را «بیماری» ذکر کرده‌است، تعدادی از اعضای شورای شهر تهران و فعالان سیاسی از جمله بهاره آروین و محمد نعیمی‌پور فشارهای قوه قضائیه و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران و همچنین «تعویق» ملاقات شهردار و اعضای شورای شهر با رهبر جمهوری اسلامی را دلیل استعفای او دانسته‌اند.

یک روز بعد از آن محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور ضمن انتقاد از تصمیم شورای شهر تهران در نپذیرفتن استعفای شهردار، از محمد علی نجفی، شهردار پایتخت خواست که یک‌بار دیگر استعفا کند.

حسینی مکارم٬ سرپرست جدید شهرداری تهران٬ دارای سابقه تحصیل در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری در حوزه اقتصاد نظری و اقتصاد برنامه‌ریزی است و در کارنامه کاری خود سابقه کار در مدیریت اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۴ تهران، معاون اداری و مالی آموزش و پرورش تهران و مدیر کل مدارس شبه قاره هندو مدیرکل بودجه و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش را  دارد.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »