دادستان کل کشور: شهردار تهران دوباره استعفا دهد

زیتون– محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور ضمن انتقاد از تصمیم شورای شهر تهران در نپذیرفتن استعفای شهردار، از محمد علی نجفی، شهردار پایتخت خواست که یک‌بار دیگر استعفا کند.

محمد جعفرمنتظری یک روز پس از مخالفت شورای شهر تهران با استعفای نجفی گفت به عنوان مدعی‌العموم اعلام می‌کند که مسئولیت ناتوانی احتمالی شهردار در مدیریت شهر بر عهده شورای شهر تهران است.

دادستان کل کشور افزود که شهردار به دلیل بیماری استعفا کرده و رای‌گیری شورای شهر تهران برای پذیرش این استعفا را «بساط سیاست‌بازی» توصیف کرد.

روز گذشته (یکشنبه) اعضای شورای شهر تهران با اکثریت آرا با استعفای نجفی به عنوان شهردار تهران مخالفت کردند.

به گزارش ایسنا از بیست عضو شورای شهر تهران تنها چهار عضو با استعفای نجفی موافقت کرده و ۱۶ عضو مخالف بودند.

محمدعلی نجفی شهردار تهران، بعد از هفت ماه اداره شهر، اسفندماه سال گذشته٬ استعفای کتبی خود را به شورای شهر داده بود.

در پی رقص تعدادی کودک در مراسم روز زن که شهردار تهران نیز در آن حضور داشت، او برای ارائه توضیحات به دادسرای تهران احضار شد. درفاصله کوتاهی بعد از آن، محمد علی نجفی اعلام کرد که بیمار است و تصمیم گرفته از سمت شهرداری تهران استعفا کند.

به گزارش فارس دادستان کل کشور امروز به شهردار پیشنهاد داده است: «آقای شهردار باید مهلتی نیز تعیین کند و عنوان نماید که تا فلان روز در دفتر کارم هستم تا شهردار تعیین نمایید در غیراینصورت از فلان تاریخ مسئولیت شهرداری تهران را عهده دار نخواهم بود و قطعاً آقای شهردار کسی شما را به این جهت تحت تعقیب قرار نخواهد داد.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »