فرمانده سپاه پایان «فتنه ۹۶» را اعلام کرد

زیتون– محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران٬امروز (چهارشنبه، ۱۳ دی ) را به عنوان روز پایان «فتنه ۹۶» اعلام کرد.

فرمانده سپاه پاسداران همچنین در پاسخ به ادعای برخی مسئولان استان خراسان رضوی مبنی بر «دخالت جریان منسوب به یکی از مسئولین سابق در آغاز این تجمع و اعتراض در مشهد و برخی مناطق دیگر که در ادامه ازدست رها شد و به اغتشاش و فتنه رسید» گفت که این موضوع با فراخوان یکی از سایت‌هایی صورت گرفت که وابسته به شخصی است که این روزها زبان به مخالفت‌خوانی نسبت به اصل و ارزش‌های نظام گشوده‌است.

او بدون اشاره به نام این مسئول سابق ادامه داد: «نیروهای امنیتی درحال بررسی این مسئله هستند و اگر به دخالت این مسئول سابق برسند قطعاً متناسب با وضعیت و درخواست ناجا با او برخورد خواهند کرد.»

آیت‌الله خامنه‌ای پیش از این در واکنشی تلویحی به محمود احمدی‌نژاد گفته بود: «نمی‌شود که انسان یک دهه همه‌کاره کشور باشد، بعد در دهه بعدی تبدیل شود به مخالف‌خوان کشور.»

وزارت کشور نیز پیشتر در جلسه با رهبران احزاب یکی از عوامل بروز وقایع اخیر را اقدامات «جریان انحرافی و لیدر این جریان در اعتبارزدائی از دستگاه‌های مختلف حاکمیتی و ترویج بی اعتمادی مردم نسبت به عملکرد نظام» اعلام کرده و به سخنرانی ششم دی‌ماه رهبر ایران ار جاع داده بود.

دیگر مسئولین سابق جمهوری اسلامی از جمله محمد خاتمی نیز در واکنش به اعتراضات سراسری٬ طی بیانیه مجمع روحانیون مبارز زبان به تقبیح مردم معترض گشوده بودند. 

محمدعلی جعفری همچنین تاکید کرد که سپاه پاسداران تاکنون علیه معترضان «تنها در سه استان اصفهان، لرستان و همدان بطور محدود وارد عمل شده است.»

او افزود که بیشترین اجتماع شهری در این اعتراض‌ها «در اوج آن تجمعی هزار و پانصد نفری بود و در کل کشور در اوج اغتشاشات نیز حدود ۱۵ هزار نفر حضور داشتند.»

قرمانده سپاه با بیان اینکه «حجم تخریب‌ها و گستردگی» اعتراض‌ها در سال ۸۸ «بسیار بیشتر» از اعتراضات ۹۶ بود، افزود: «آن فتنه، فتنه‌ای سیاسی بود اما فتنه اخیر پراکندگی بیشتری داشت.» مقام‌های جمهوری اسلامی از اعتراض‌ها علیه خود با عنوان «فتنه» یاد می‌کنند.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »