???? زنده| فرمانده سپاه «یک مسئول سابق» را به فراخوانی اعتراض‌‌ها متهم کرد

 

دبیرکل حزب الله لبنان: مشکل در ایران سیاسی نبوده است

https://twitter.com/sobhe_no/status/948628158395404288


ترامپ: در زمان مناسب از مردم ایران حمایت می‌کنیم

ترامپ: احترام بسیار برای مردم ایران که دارند سعی می‌کنند دولت فاسدشان را پس بگیرند. شما در زمان مناسب حمایت بسیاری از سوی آمریکا دریافت خواهید کرد.

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/948548807612084224


نرخ خرید سربازی در سال ۹۷ افزایش نمی‌یابد

نرخ جریمه سال ۹۷ برای مشمولان غایب زیر دیپلم ۱۰ میلیون تومان، دیپلم ۱۵ میلیون تومان، فوق دیپلم ۲۰ میلیون تومان، لیسانس ۲۵ میلیون تومان، فوق لیسانس ۳۰ میلیون تومان، دکترای علوم پزشکی ۳۵ میلیون تومان، دکترای تخصصی غیرعلوم پزشکی ۴۰ میلیون تومان و دکترای تخصصی رشته‌های علوم پزشکی و بالاتر ۵۰ میلیون تومان تعیین شد.

بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق به ازای هر سال غیبت مازاد بر هشت سال، ۱۰ درصد به مبالغ جریمه پایه اضافه می‌شود و مدت غیبت بیش از شش ماه، یک سال محسوب می‌شود. همچنین برای مشمولان متاهل پنج درصد و برای مشمولان دارای فرزند به ازای هر فرزند پنج درصد از مجموع مبلغ جریمه کسر می‌شود./ ایلنا



دیدار  دادستان تهران با دستگیر‌شدگان اعتراض‌های اخیر


فرمانده سپاه «یک مسئول سابق» را به فراخوانی اعتراض‌‌ها متهم کرد

محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران،  درباره ریشه‌های اولیه اعتراض‌های اخیر گفت:« این موضوع با فراخوان یکی از سایت‌هایی صورت گرفت که وابسته به شخصی است که این روزها زبان به مخالفت خوانی نسبت به اصل و ارزش‌های نظام گشوده است.»

به گفته این فرمانده سپاه نیروهای امنیتی درحال بررسی این مسئله هستند و«اگر به دخالت این مسئول سابق برسند قطعا متناسب با وضعیت و درخواست ناجا با او برخورد خواهند کرد.» به نظر می‌رسد که گفته‌های او تلویحا به محمود احمدی‌نژاد رییس جمهور دولت‌های نهم و دهم جمهوری اسلامی اشاره دارد.

جعفری همچنین با تأکید بر اینکه «تهدیدات دفاعی و امنیتی علیه ایران اسلامی دیگر جواب نمی‌دهد»، گفت: اکنون می‌توانیم بگوییم روز پایان فتنه ۹۶ است.

فرمانده سپاه پاسداران در پایان برای کمک به دولت برای « عملی کردن اقتصاد مقاومتی» اعلام آمادگی کرد تا با «کمک هم از این بحران» عبور کنند./فارس


رئیس دفتر رئیس جمهوری: اینکه عده‌ای آشوب ایجاد کنند چه ربطی به گرانی دارد


رئیس کل دادگستری استان تهران: جرم برخی افراد در زمان بازداشت به اثبات رسیده

اسماعیلی، رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد که در بررسی پرونده «اغتشاشگران» درمرحله مقدماتی ممکن است جرم برخی افراد در زمان بازداشت به اثبات برسد و برخی هم آزاد شوند.

رئیس کل دادگستری استان تهران همچنین گفت: پرونده‌های افرادی که جرم آنها علیه امنیت عمومی به اثبات برسد، توسط همکاران قضایی در اسرع وقت و در چارچوب ضوابط و مقررات قانونی و البته با قاطعیت مورد رسیدگی قرار می‌گیرد./ایسنا




برقراری وضعیت امنیتی در شهرهای مختلف کشور/اهواز

 


راهپیمایی در محکومیت حوادث روزهای اخیر در بعضی نقاط کشور

 


وزیر ارتباطات ادامه فعالیت تلگرام در ایران منوط به حذف موارد تروریستی کرد

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات ایران گفت: با مدیر تلگرام مکاتبه کردیم که ادامه فعالیت تلگرام در ایران منوط به حذف موارد تروریستی است.

او اظهار داشت: بیشترین کاربران و حجم استفاده از تلگرام در ایران است، طبیعتاً اگر احترام متقابل نباشد شرایط دشوار خواهد شد.

به گفته آذری جهرمی کانال های متعدد تلگرامی وجود دارند که به ترویج خشونت و رفتارهای تروریستی اقدام می کنند، آمارها و مستندات وجود دارد که اگر تاکنون آماری ارائه نداده ایم به دلیل عدم ترویج خشونت بوده است. کانال هایی که مردم را به آتش زدن خانه مسئولان، مساجد، تکایا و مراکز نظامی تشویق می کنند. وی تصریح کرد: این گونه موارد در هیچ کشوری اجازه فعالیت نخواهند داشت.

به دنبال بالا گرفتن اعتراض‌ها در چند روز اخیر در ایران شبکه هاب اجتماعب از جمله تلگرام مسدود شد ، پیش از این وزیر ارتباطات به مردم اطمینان داده بود گه این فیلتر موقتی خواهد بود./مهر


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »