???? زنده| وزیر آموزش و پرورش: دو دانش‌آموز در اعتراض‌های اخیر کشته شدند

انتشار روزنامه «جامعه فردا» متوقف شد

 


 آزادی تعدادی از دانشجویان بازداشتی در تجمعات اخیر با دخالت وزیر علوم

روز گذشته تعدادی از دانشجویان در پی تجمعات بازداشت شده بودند که به گفته وزیر علوم  با دخالت او  و رئیس دانشگاه تهران آزاد شدند.

وزیر علوم تاکید کرد: اما اگر در سطح خیابان‌ها دانشجویی دستگیر شده باشد هنوز آماری به وزارت علوم نرسیده و در جریان آن نیستیم./ ایرنا


شیراز در پنجمین روز اعتراض‌های سراسری

 



درخواست سایت رسمی دانشگاه امام صادق برای استعفای روحانی


دادستان قم: عوامل اصلی دعوت مردم به هنجارشکنی دستگیر شدند

مهدی کاهه، دادستان عمومی و انقلاب قم از دستگیری عوامل اصلی و کسانی که فراخوان اعتراض روزهای اخیر در قم داده‌اند، خبر داد و گفت «آنها از طرف عوامل بیگانه جهت‌دهی می‌شدند.»

او اعتراض‌های اخیر را «اغتشاشات از قبل طراحی‌شده منافقین و معاندین نظام» نامید و گفت: «دستگاه قضایی به افرادی که هنجارشکنی و ساختارشکنی می‌کنند به شدت و قاطعانه برخورد خواهد کرد و اجازه هیچگونه تجمع غیر قانونی را نخواهد داد.»


سخنگوی سپاه: نیروی انتظامی برای آرام کردن اعتراضات ازسپاه کمک نخواسته

 


 معاون اول رییس‌جمهور: دولت قدرت اصلاح پذیری و پیشبرد خواسته های مردم را دارد


توییت جدید دونالد ترامپ درباره اعتراض‌های اخیر ایران

مردم ایران سرانجام علیه رژیم بی‌رحم و فاسد ایران وارد عمل شده‌اند. همه پولی که رئیس جمهور اوباما با چنان ساده‌لوحی به آنها داد خرج تروریسم و “جیب‌های” آنها شد. مردم غذای کمی دارند، تورم بالا است و حقوق بشری در کار نیست. آمریکا نظاره می‌کند!”

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/948164289591902208



وزیر آموزش و پرورش: دو دانش‌اموز در اعتراضات اخیر کشته شدند

وزیر آموزش و پرورش در توئیتی از کشته شدن ۲دانش آموز در اعتراضات اخیر خبر داد.


اولین واکنش  آیت‌الله خامنه‌ای به اعتراض‌ها

آیت‌الله خامنه‌ای در واکنش  به اعتراض‌های روزهای اخیر در ایران گفت: «در قضایای چند روز اخیر، دشمنان ایران با ابزارهای گوناگون در اختیارشان از جمله پول، سلاح، سیاست و دستگاه امنیتی هم‌پیمان شدند تا برای نظام اسلامی مشکل ایجاد کنند.»

او که در دیدار هفتگی خود با خانواده‌های شهدا سخن می‌گفت افزود: «در خصوص این قضایا حرف‌هایی دارم و در وقت آن با مردم عزیزمان سخن خواهم گفت»


سخنگوی دولت: ریشه یابی قضایای پیش آمده به مصلحت نیست، سَم است

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره اعتراض‌های اخیر گفت:ریشه‌یابی این قضایای پیش آمده به مصلحت نیست، بلکه مثل سَم است.

وی تاکید کرد: از نظر دولت، براساس حقوق شهروندی اعتراض حق شهروندان است و آنها می‌توانند در چارچوب ضوابط قانونی اعتراض خود را داشته باشند و صدا و پیام خود را به مسولان برسانند، اما اعتراض با اغتشاش فرق دارد.

به گفته سخنگوی دولت درباره فضای مجازی سیاست دولت مشخص است «اما تلگرام و برخی کانالهای آن با خط دهی باعث مختل شدن فضای کسب و کار مردم و شکستن شیشه مغازه‌ها شدند.»

و در ادامه تاکید کرد: اولویت ما رسیدگی به مسائل اصلی مردم است، سپس مشکلات فضای مجازی را بررسی می‌کنیم./مهر

 


 نماینده ایذه: اعتراض در ایذه پررنگ‌تر است چون همه جوانان این شهر بیکارند

خادمی، نماینده ایذه، می‌گوید: اگر اعتراضات اخیر در ایذه تا حدی پررنگ‌تر بود،به این دلیل است که جوانان ایذه همه بیکارند. 

این نماینده مجلس تاکید می‌کند:جو آرامی در ایذه حکمفرما است. /روزاروز


ترکیه خواهان اجتناب از دخالت خارجی در  اعتراض‌های ایران شد

وزارت خارجه ترکیه از رویدادهای اخیر در ایران ابراز نگرانی کرده و گفته که معتقد است باید از خشونت و اعمال تحریک‌آمیز در اعتراضات ایران خودداری شود.

این کشور همچنین خواهان اجتناب از دخالت خارجی در این وقایع شده و ابراز امیدواری کرده که تنش‌ بیشتری رخ ندهد/ بی بی سی




جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه: با ورود سپاه «کار یکسره خواهد شد»

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران گفت:« اجازه نخواهیم داد وضعیت ناامنی در تهران تداوم پیدا کند» به گفته او « اگر وضعیت ناامنی تهران تداوم یابد، قطعا مسئولان تصمیماتی خواهند گرفت و در آن صورت کار یکسره خواهد شد.»

همچنین روابط عمومی وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:« با اقدامات اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان و کمک‌های مردم عزیز در ایفای نقش اطلاعات ۸۰ میلیونی، برخی از عناصر و اغتشاشگران معاند و محرکین ناآرامی های اخیر شناسایی و تعدادی از آنها دستگیر شدند و سایر عناصر نیز تحت پیگرد می‌باشند که به زودی با آنان برخورد جدی خواهد شد.»

گفته می‌شود  که در درگیری‌های روزهای اخیر میان معترضان و نیروهای نظامی هنوز سپاه دخالتی نداشته است./ایسنا

 


عذرخواهی وزیر ارتباطات از صاحبان کسب و کارهای مجازی


فرمانداری تهران: ۴۵۰ نفر در ۳ روز گذشته درتهران بازداشت شدند

علی اصغر ناصربخت، معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری تهران اعلام کرد: «روز شنبه حدود ۲۰۰ نفر، روز یکشنبه ۱۵۰ نفر و روز گذشته حدود ۱۰۰ نفر، در کل ۴۵۰ نفر در ۳ روز گذشته درتهران بازداشت شدند.»

به معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری تهران «طی روزهای اخیر روش برقرارکنندگان نظم و امنیت ارشاد و تذکر بوده و در صورتی که افراد اصرار به اقدامات غیرقانونی می‌کردند، مجبور به بازداشت آنها می‌شدند.»./ ایلنا


رییس دادگاه انقلاب تهران: از روز سوم اعتراضات، جرم و مجازات سنگین است

موسی غضنفرآبادی٬ رییس دادگاه انقلاب گفت: «هر روزی که از اغتشاشات بگذرد و افراد دستگیر شوند، جرم و مجازات‌شان بیشتر می‌شود و ما اینها را دیگر معترضین نسبت به حقوق‌شان نمی‌دانیم بلکه این افراد کسانی هستند که می‌خواهند به اصل نظام ضربه بزنند.»

به گفته او کسانی که از روزهای سوم به بعد اغتشاشات دستگیر شوند، جرم و مجازات‌شان سنگین خواهد بود زیرا با توجه به اعلام وزارت کشور مبنی بر غیرقانونی بودن این تجمعات، عالماً و عامداً و با علم و آگاهی اقدام به تجمع، اغتشاش و حرمت‌شکنی کرده‌اند.

غضنفرآبادی درباره عناوین اتهامی افراد دستگیر شده نیز توضیح داد که عنوان اتهامی برخی افراد دستگیر شده ممکن است محاربه و برخی نیز اقدام علیه امنیت ملی، تخریب اموال عمومی، تخریب اموال اشخاص، ضرب و شتم و غیره باشد.


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »