توافق تهران و پاریس: سفر وزیر امور خارجه فرانسه به ایران به تعویق افتاد

زیتون– کاخ ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد که روسای جمهور ایران و فرانسه در یک گفت‌وگوی تلفنی با یکدیگر توافق کردند تا سفر وزیر امور خارجه این کشور به تهران را به تعویق بیندازند.

ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه، روز سه شنبه نهم آبان ماه امسال گفته بود که به زودی به تهران سفر خواهد کرد تا مقدمات سفر امانوئل مکرون، رییس جمهور این کشور به ایران را فراهم کند. این مهمترین سفر یک مقام فرانسوی پس از سالها به ایران بود که بدون ذکر دلیل به تعویق افتاده است.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرده است که در این گفتگوی تلفنی مکرون به تعداد «قربانیان اعتراضات در ایران اشاره و خواهان خویشتنداری مقامات ایرانی شده است.»

از سوی دیگر ایرنا نیز خبر داد که حسن روحانی از همتای فرانسوی خود خواسته است تا درقبال سازمان مجاهدین خلق که در فرانسه مستقر است، اقدام کند.

فرانسه جدی‌ترین متحد ایران در دفاع از توافق هسته‌ای٬ برجام٬ پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ بود. اگرچه این کشور در خصوص برنامه موشکی و فعالیت های ایران در منطقه انتقادهایی را مطرح کرده است.

کشورهای غربی از اقدامات ایران در منطقه از جمله حمایت نظامی و مالی تهران از بشار اسد، رییس جمهوری سوریه، حزب الله لبنان و شبه نظامیان شیعه حوثی در یمن به شدت انتقاد می کنند.

وزیر امور خارجه فرانسه گفته بود که در جریان سفر خود به تهران این نگرانی ها را با مقام های ایران در میان می گذارد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »