قوه قضائیه: در انتخاب فیلم های جشنواره فجر نقش داریم

زیتون– احمد میرعلایی٬ مجری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه٬ امروز خبر از ورود این قوه به نحوی برگزاری جشنواره فیلم فجر داد.
به گفته میرعلایی هدف از ورود قوه قضاییه به جشنواره فیلم فجر استفاده از فضای هنری و فرهنگی است؛ چرا که «اگر از این فضا استفاده نشود این فضا برای آلوده شدن آماده است» و «این موضوع به ضرر اجتماع و مملکت خواهد بود.»
او همچنین مدعی شد که سینمای کشورهای ابرقدرت بر این محور استوار است که «امنیت ملی کشور خود را در سالن های سینمای کشور خود جست و جو می کنند» و هرگونه سوءاستفاده علیه خود را در سازمان ملل پیگیری می کنند.
مهدی افتخاری٬ دبیر شورای ارتقای آگاهی های عمومی، اطلاع رسانی و افکارسنجی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه٬ نیز ضمن تایید این خبر گفت: «در جشنواره فیلم فجر به عنوان کارگروه فنی فیلم ها را مورد بررسی قرار می دهیم البته امسال ورودمان جدی تر شده و حتی در انتخاب فیلم هایی که قرار است در جشنواره انتخاب شود، نقش داشتیم.»
او ضمن تایید این موضوع که «فیلم فجر اساسا با مدیریت وزارت ارشاد انجام خواهد شد»٬ ادامه داد که معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به عنوان نظارت در حوزه پیشگیری در این جشنواره حاضر می شود.
جشنواره بین‌المللی فیلم فجر مهمترین جشنواره سینمایی ایران است که از سال ۱۳۶۱ تاکنون معمولاً در میانه بهمن ماه هر سال در تهران برگزار می‌گردد. تا کنون حداقل در ظاهر٬ برگزاری و مدیریت این جشنواره نه چندان معتبر که از لقب «بین المللی» نیز برخوردار است٬ با وزارت ارشاد یعنی تنها نهادی که طبق قانون مسئول نمایش فیلم ها بود.
اگرچه دخالت در تصمیم گیری برای سرنوشت فیلم‌ها مربوط به امروز نیست طی سالهای گذشته از فیلم آدم برفی تا عصبانی نیستم٬ ارگان‌های خاص با اعمال قدرت جلوی نمایش برخی از فیلم‌ها را گرفته‌اند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »