????زنده|سهم نهادها وابسته به چهره‌های مذهبی و سیاسی از بودجه ۱۳۹۷


سهم نهادها وابسته به چهره‌های مذهبی و سیاسی از بودجه ۱۳۹۷

https://twitter.com/EtemadOnline/status/939895217423028226



دادگاه نازنین زاغری به تعویق افتاد

ریچارد رتکلیف، همسر نازنین زاغری  اعلام کرد که دادگاه  همسرش که امروز قرار بود در تهران تشکیل شود، به تعویق افتاده است.

نازنین زاغری در حال گذراندن دوره محکومیت پنج ساله خود در زندان اوین تهران است.

روز گذشته بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس، برای مذاکره درباره آزادی این شهروند ایرانی ـ بریتانیایی به تهران سفر کرده بود که این سفر بی‌نتیجه ماند.

زاغری در نوروز ۱۳۹۵ هنگام بازگشت از تعطیلات و دیدار خانواده در فرودگاه امام خمینی بازداشت شد.


مسمومیت ۲۳ دانش آموز زنجانی با مونوکسید کربن

علیرضا زراعتچی، رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان گفت: ۲۳ دانش آموز زنجانی با مونوکسید کربن مسموم شدند.

این دانش آموزان به مراکز درمانی زنجان منتقل شدند. حال عمومی بیماران مناسب گزارش شده است/ صدا و سیما

 


سقف معافیت مالیاتی درآمد ماهیانه دو میلیون تومان اعلام شد


دادستان تهران:یکی از بدهکاران بانک سرمایه مدیرعامل یک بانک خصوصی است

جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران با اشاره به اظهارات محمود صادقی، نماینده مجلس، پیرامون معوقات بانکی، درباره آخرین وضعیت پرونده بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان گفت که تعداد متهمانی که مورد تحقیق قرار گرفته‌اند ۸۰ نفر و تعداد افراد بازداشتی‌ها ۴۲ نفر است. تعدادی از آن‌ها با تودیع وثیقه آزاد شده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر ۱۰ نفر در رابطه با معوقات و تسهیلات کلان بانک سرمایه در بازداشت به سر می‌برند و تاکنون هزار میلیارد تومان از ۸ هزار میلیارد معوقات بانک سرمایه وصول شده است.

دادستان تهران با اعلام این که یکی از بدهکاران بانکی که نام وی در فهرست بانک سرمایه درج شده، خود مدیرعامل یک بانک خصوصی است، گفت: با توجه به این سمت، ادعای وی دائر بر عدم علم و آگاهی قابل پذیرش نیست و البته این فرد مدعی است به بانک سرمایه بدهکار نمی‌باشد./میزان


بوریس جانسون با دست خالی به بریتانیا برگشت

بوریس جانسون، وزیر امور خارجه بریتانیا بدون دستیابی به توافقی در مورد سرنوشت نازنین زاغری سفر دو روزه خود به ایران را پایان داد.

جانسون پیش از ترک تهران با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران دیدار کرد.

وزیر امور خارجه بریتانیا در این دیدار بر آزادی نازنین زاغری‌، شهروند ایرانی – بریتانیایی زندانی در ایران، تاکید کرده است.

حسن روحانی هم در این دیدار تاکید کرد که «گفتگوی لندن با تهران می‌تواند به همکاری برای ثبات بیشتر در منطقه منجر شود.»

رئیس جمهور ایران همزمان بر « لزوم گسترش روابط و همکاری‌های بانکی ایران و انگلستان” در راستای توافقنامه هسته‌ای بین ایران و قدرتهای خارجی موسوم به برجام تاکید کرد./بی‌بی‌سی فارسی


بودجه دادستانی ویژه روحانیت: ۳۷ میلیارد و ۳۱۲ میلیون تومان


آیت الله خامنه‌ای در دیدار با علیرضا کریمی: در پاداش مادی به این کشتی‌گیر «کم نگذارید»

علیرضا کریمی، کشتی‌گیر ایرانی با آیت الله علی خامنه‌ای، دیدار کرد.

رهبر جمهوری اسلامی در این دیدار خطاب به وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد که هر میزان پاداش که لازم است باید به این کشتی گیر داده شود و در پاداش مادی «کم نگذارید».

علیرضا کریمی در مسابقات کشتی با حریف روس، زمانی که کشتی‌گیر ۸۶ کیلوی ایران سه بر دو از حریفش پیش بود، صدای مربیان کشتی‌گیر وزن ۸۶ کیلو شنیده می‌شد که به او می‌گفتند «باید ببازی.» علیرضا کریمی این کشتی را ۱۴ بر سه واگذار کرد تا در ادامه به مصاف حریف اسرائیلی نرود.

 


فرمانده سپاه تهران: گشت‌های جلوگیری از  سرقت و برخورد با اوباش راه می‌اندازیم

فرمانده سپاه تهران از ایجاد گشت‌های جلوگیری از وقوع سرقت و برخورد با اوباش در تهران خبر داد.

یزدی، صبح امروز با حضور در جلسه بیست‌وهشتم شورای شهر تهران با بیان اینکه «بسیج و سپاه حدود ۲۳ نوع آسیب اجتماعی را احصا کرده‌اند» گفت: حتما می‌توانیم بحث تکدی‌گری، فقر و اعتیاد و… را در تهران با کمک یکدیگر حل و فصل کنیم.

وی با بیان اینکه برای ارتقای وضعیت تهران در تهران چند طرح در دستور کار داریم، گفت: یکی از این طرح‌ها آن است که به زودی گشت‌هایی در تهران ایجاد می‌شود که از وقوع سرقت، اوباش و… جلوگیری کنیم.

یزدی در بخش پایانی صحبت‌های خود با بیان اینکه در اجرای طرح‌ها نیازمند کمک مردم و شورای شهر هستیم، گفت: ما فرزندان، برادران و خواهران شما هستیم و ممکن است جرم و تخلفی صورت گیرد اما ما را انتقاد کنید و ما را از تریبون عمومی انتقاد نکنید.

در پایان سخنان سردار یزدی، محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران اجازه نداد اعضای شورا نسبت به ارائه نقطه نظراتشان پس از استماع سخنان فرمانده سپاه تهران بپردازند./ایسنا


واکنش نجفی به انتقاد از انتصابات اخیر در شهرداری: منصفانه نقد کنید


زنان ایرانی برای ازدواج با اتباع خارجی باید مجوز بگیرند

سیف الله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: همه زنان ایرانی برای ازدواج با اتباع خارجی باید مجوز بگیرند.

به گفته این مقام مسئول زنان ایرانی که با اتباع خارجی ازدواج می کنند ،حتما باید از استانداری‌ها مجوز یا پروانه ازدواج با اتباع خارجی را بگیرند.

ابوترابی افزود: «حسن گرفتن این مجوز این است که این زنان ایرانی می توانند برای فرزندان خود که حاصل ازدواج با اتباع خارجی است،گواهی ولادت اتباع خارجی دریافت کنند.»/ایرنا


نماینده اسلام‌آباد غرب: چادرهای زلزله زدگان را باد برده است


عوارض خروج از کشور ۳ برابر شد

در لایحه بودجه سال ۹۷، عوارض خروج از کشور ۲۲۰ هزار تومان تعیین شد،این مبلغ  ۳ برابر میرانی است که تا بحال بوده است.

بنابر لایحه بودجه ۹۷، در سفر دوم این مبلغ ۵۰ درصد (۳۳۰ تومن) و در سفر سوم به بالا دو برابر همین مبلغ (۴۴۰ تومن) حساب خواهد شد

اکنون عوارض خروج از کشور، برای سفرهای زیارتی، ۳۵هزار تومان و برای سفرهای غیرزیارتی، ۷۵هزار تومان است.براساس جدیدترین آماری که از سوی معاونت گردشگری کشور اعلام شده در سال گذشته ۹ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۱۴۰ ایرانی به دیگر کشورها سفر کرده‌اند.


محمد‌رضا خاتمی: این چه نظامی است که یک رئیس دولتش سالم نیست


روحانی لایحه بودجه سال ۹۷ را به مجلس برد

حسن روحانی، امروز یکشنبه (۱۹ آذر) لایحه بودجه سال آینده خورشیدی (۱۳۹۷) را به مجلس ایران برد. او رشد اقتصادی سالانه بالای پنج درصد را هدف دولت عنوان کرد.

رئیس جمهوری ایران با تاکید بر اینکه تورم در کشور «یک رقمی باقی مانده» ایران گفت که این برنامه بودجه‌ای «برمبنای اشتغال فراگیر و بر مبنای رفع فقر و ایجاد عدالت» است./ایسنا


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »