صدور حکم حبس طویل‌المدت برای محمود رضا خاوری

 

 

کشته شدن ۸ کوهنورد ایرانی در اشترانکوه

آخرین گزارش‌ها پس از دو روز عملیات جستجو و نجات حاکی از کشته شدن ۸ کوهنورد و مفقود شدن یک کوهنورد دیگر است.

از این تیم ۱۵ نفره شش کوهنورد دیگر که موفق شده بودند خودشان را به پناهگاهی برسانند، زنده مانده‌اند.


انتقاد لاریجانی از عدم همکاری اقتصادی انگلیس با ایران پس از برجام

علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران در دیدار با بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس از عدم همکاری اقتصادی انگلیس با ایران پس از برجام انتقاد کرد و گفت: انگلیس پس از تصویب برجام اقدام جدی برای همکاری اقتصادی انجام نداد؛ در حالی که برخی از کشورهای اروپایی تلاش بسیار بیشتری کردند. حتی مشکل بانکی سفارت ایران در لندن را نیز حل نکرده‌اید.

وی همچنین تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای انتقال سفارت آن کشور به بیت المقدس یکی دیگر از «اشتباهات بسیار بزرگ» آمریکا خواند که «میزان اشتباه بودن آن در آینده مشخص می‌شود.»

لاریجانی در ادامه با انتقاد از سیاست خارجی دولت انگلستان نیز افزود: مردم بحرین جز دموکراسی چیز دیگری نمی‌خواهند. آن‌ها خواهان حق رأی منصفانه هستند. چرا شما از سرکوب آنان حمایت می کنید؟

وزیر خارجه انگلیس نیز در سخنان خود به لاریجانی اطمینان داد که انگلیس پشتیبان اجرای برجام است.

وی با تاکید بر اینکه این اولین باری است که به ایران سفر می‌کند از سوی مردم انگلیس  به خاطر زلزله اخیر کرمانشاه  به ملت ایران تسلیت گفت.

به گفته جانسون در حال حاضر توافق میان ایران و انگلیس در حد کافی نیست و ما در مقایسه با آلمان و فرانسه مبادلات تجاری کمتری داریم./ ایسنا


دانشگاه استنفورد بورسیه «مریم میرزاخانی» ارائه می‌کند

دانشگاه استنفورد به یاد استاد سابق این دانشگاه، «مریم میرزاخانی» ،ریاضی‌دان فقید، برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی، یک بورسیه جدید در نظر گرفته است.

دانشکده ریاضیات دانشگاه استنفورد برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی، یک بورسیه ۸۰۰ هزار دلاری به یاد استاد سابق این دانشگاه، مریم میرزاخانی در نظر گرفته است.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه شریف، دانشگاه استنفورد با اعلام این خبر، بانیان این بورس را روزبه یاسینی فرد و انوشه انصاری معرفی کرده است.


https://twitter.com/sobhe_no/status/939474695375720448


 


درخواست بی‌بی‌سی از بوریس جانسون برای پیگیری موضوع اذیت و آزار کارکنانش در ایران

در پی سفر بوریس جانسون، وزیر خارجه بریتانیا به تهران، بی بی سی در اطلاعیه ای از وی خواسته است موضوع اذیت و آزار کارکنان این رسانه را نیز با مقام های ایرانی مطرح کند.

 


صدور حکم حبس طویل المدت برای محمود رضا خاوری

غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران از صدور حکم محکومیت محمود رضا خاوری، مدیر عامل سابق بانک ملی خبر داد.

به گفته اسماعیلی، خاوری بر اساس کیفرخواست دادسرا و مستندات ارائه شده در چهار عنوان اتهامی به حبس طویل المدت وجزای نقدی و رد مال محکوم گردیده و مقرر شده دادسرا اموال بدست آمده از وی را بفروش رسانده و از این طریق بخشی از محکومیت اجرا گردد.

حکم صادره غیابی و قابل واخواهی است.

محمودرضا خاوری مدیرعامل فراری بانک ملی ایران یکی از متهمان اقتصادی در جریان پروند فساد ۳۰۰۰ میلیاردی بود که به کانادا گریخت./میزان


 دیدار بوریس جانسون با جواد ظریف در تهران

بوریس جانسون، وزیر امور خارجه بریتانیا ظهر امروز با محمدجواد ظریف در وزارت امور خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. 

وی که در صدر هیاتی عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی به تهران آمده است، امروز علاوه بر دیدار با ظریف با حسن روحانی، علی لاریجانی و علی شمخانی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد./ایرنا

 


ادامه کشتار غیرقاننی پرندگان مهاجر در گیلان


نماینده اصفهان: آقایی که امروز بست می‌نشیند دانشجویان را ۳ ستاره کرد

ناهید تاج الدین نماینده اصفهان گفت: آقایی که امروز با دوستانش بست می نشیند دانشجویان را ۳ ستاره کرد.

این نماینده که در مراسم روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان سخن می‌گفت افزود: در دولت قبلی شرایط دانشگاه بسیار محدودتر بود و ستاره‌هایی که روی شانه دانشجویان رفت و در این دولت شرایط بهتر شده است.

تاج الدین در ادامه تاکید کرد: آقای روحانی همانطور که در انتخابات گفتی من سرهنگ نیستم انتظار داریم برای دانشجویان سرهنگ بودن را نخواهید. انتظار داریم ستاره‌های دانشجویان را کم کنید./عصر ایران

 


عراق از برنامه «نفت در برابر غذا»ی شورای امنیت سازمان ملل خارج شد

وزارت خارجه عراق امروز (شنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این کشور از بند هفتم منشور سازمان ملل موسوم به برنامه نفت در برابر غذا توسط شورای امنیت سازمان ملل خارج شد.

خبرگزاری رسمی عراق ‘واع’ به نقل از بیانیه مزبور افزود: شورای امنیت پس از کامل شدن تمامی تعهدات عراق به برنامه یاد شده، امروز با صدور قطعنامه ۲۳۹۰ به اتفاق آراء چنین تصمیمی اتخاذ کرد.

بر اساس این گزارش، در متن قطعنامه مزبور آمده است: دو طرف یعنی عراق و سازمان ملل بر اساس مقررات بند هفتم منشور سازمان ملل ذکر شده در دو قطعنامه ۱۹۵۸ صادر شده در سال ۲۰۱۰ و ۲۳۳۵ صادر شده در سال ۲۰۱۶ تمامی تدابیر لازم را به طور کامل اتخاذ کرده اند و این قطعنامه جدید گام مهمی در بازگشت عراق به جایگاه طبیعی و موقعیت بین المللی اش به شمار می رود و بیانگر پایان یافتن تعهدات عراق بر مبنای فصل هفتم مربوط به برنامه نفت در برابر غذا است.

۲۱ سال از برنامه نفت در برابر غذا در عراق می گذرد؛ علت اعمال این برنامه علیه عراق به جنگ این کشور علیه کویت در سال ۱۹۹۰ باز می گردد.
پس از پایان این جنگ، شورای امنیت سازمان ملل، عراق را تحریم کرد، اما در اثر تحریم، مردم عراق دچار فقر شدیدی شدند و بروز فاجعه انسانی این کشور را تهدید می کرد.
از این رو، شورای امنیت سازمان ملل در سال ۱۹۹۵ قطعنامه ۹۸۶ را علیه عراق صادر کرد و به این کشور اجازه داده شد تا هر ۶ ماه، ۲ میلیارد دلار نفت خود را بفروشد و در مقابل تنها مواد غذایی دریافت کند./ایرنا


پیدا شدن پیکر دو تن دیگر از کوهنوردان حادثه دیده در اشترانکوه

هویت پیکر ۲ کوهنورد دیگر در اشترانکوه مشخص شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان اعلام کرد: با پیدا شدن پیکر چهارم هویت این فرد نیز مشخص شد.
پیکر چهارم مربوط به امان‌الله جوکار است.
همچنین پیکر مجید تراب‌زاده صبح امروز پیدا شد. کاوش برای یافتن پنج مفقودی دیگر همچنان ادامه دارد./ایسنا


بوریس جانسون وارد تهران شد

بوریس جانسون برای مذاکره درباره آزادی نازنین زاغری وارد تهران شد.

وزیر امور خارجه انگلستان وارد تهران شده و قرار است با محمد جواد ظریف؛ وزیر امور خارجه ایران دیدار کند.

آزادی نازنین زاغری‌راتکلیف، شهروند ایرانی – بریتانیایی زندانی در ایران از مهم‌ترین محورهای مذاکره وزیر امور خارجه بریتانیا در ایران خواهد بود.


تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »