مرتضی مرادپور بازداشت شد

زیتون- مرتضی مرادپور زندانی سیاسی سابق که به تازگی آزاد شده بود، ظهر امروز درتبریز بازداشت شد.
مرادپور که نهم دی ماه و پس از ۶۵ روز اعتصاب غذا از زندان تبریز آزاد شده بود، از سوی اطلاعات سپاه عاشورای آذربایجان شرقی برای تحمل باقی مانده مدت حبس بازداشت شد. او به علت شرکت در «همایش پیاده‌روی ائل گؤلی تبریز» در خرداد ماه ۸۸ بازداشت شد. سر دادن شعارهایی در حمایت از حق تحصیل به زبان مادری و خشک شدن دریاچه ارومیه منجر به بازداشت چند تن از جمله مرادپور شد.
مرادپور در دادگاه انقلاب تبریز محاکمه و با اتهام تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی، به یک سال حبس و از بابت اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور به دو سال حبس محکوم شد. او بخشی از حبس خود را شش ماه بعد از بازداشت تحمل کرد و به قید وثیقه آزاد شد، اما از آبان ۹۴ دوباره به زندان رفت.
مرتضی مرادپور، از روز چهارم آبان ماه ۱۳۹۵ و در اعتراض به عدم اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی و رد درخواست‌اش در این خصوص، با نوشتن نامه‌ای خطاب به ریاست دادگستری استان آذربایجان شرقی ضمن اعتراض به روند غیرقانونی دادرسی و اجرای حکم دادگاه، تا رسیدگی مسئولین به موارد اعتراضی، در زندان تبریز، اعتصاب غذا کرد. او ۸ دی ماه ۱۳۹۵ پس از ۶۵ روز اعتصاب غذا با توجه به درخواست مکرر مادرش از او و قول قطعی شورای زندان برای تأمین خواسته‌هایش، به اعتصاب غذای خود خاتمه داد و روز بعد از آن از زندان آزاد شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت ماهه‌ی لچک به سر،…چشمانِ موربِ زیبایی دارد؛ موهایی لخت و پوستی

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه،

ادامه »