موافقت اولیه با فیترینگ غیرهمسان اینترنت در ایران

زیتون-محمدجواد آذری‌جهرمی ٬‌وزیر ارتباطات٬ از مذاکره و موافقت دادستانی با اجرای فیلترینگ غیرهمسان برای دسترسی کاربران ایرانی در اینترنت خبر داد.
در صورت اجرای آن، فیلترینگ براساس مواردی چون شغل، سن و دیگر مشخصات کاربران متفاوت خواهد بود.
آذری‌جهرمی امروز (دوشنبه) اعلام کرد که دادستانی کل کشور با«غیرهمسان سازی فیلترینگ» موافقت کرده و «شروطی» را برای آن در نظر گرفته است.
به گفته او وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز پیشنهادهای دادستانی را بررسی و «پاسخ فنی لازم» برای اجرای این پروژه را آماده کرده است.
جهرمی ابراز امیدواری کرد که دادستانی در نهایت، با پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موافقت کند تا بتوان فیلترینگ را «بر اساس موقعیت، سن و سایر شرایط کاربران» اعمال کرد.
سال ۹۳ همین وزارت خانه به جای فیلتر اپلیکیشن اینستاگرام، طرح «فیلترینگ هوشمند» را درباره آن اجرا کرده  بود.
محمود واعظی، وزیر سابق ارتباطات و فناوری، پیش از این گفته بود که فیلترینگ اینستاگرام ۸۳ درصد موفق بوده‌ است و این وزارتخانه قصد دارد نرم‌افزارهای به کار برده شده برای فیلتر کردن این شبکه را به سایر شبکه‌های اجتماعی گسترش دهد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »