آزادی مشایی با قرار کفالت

زیتون– اسفندیار رحیم‌مشایی که صبح امروز به دنبال احضاریه قبلی در شعبه چهارم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه حضور یافته بود، با قرار کفالت آزاد شد.
وب‌سایت دولت بهار٬‌نزدیک به محمود احمدی‌نژاد٬ ۲۲ آبان‌ ماه خبر داده بود که مشایی به اتهام تبلیغ علیه نظام، تصرف غیرقانونی در اموال دولتی، توهین به مسئولان نظام و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی به دادسرا احضار شده است.
مشایی که برای حضور در دادسرا مهلت پنج روزه داشت، صبح امروز در دادسرا حاضر شد تا توضیحات خود را ارائه کند. او ساعت یک بعد از ظهر با صدور قرار کفالت توسط شعبه چهارم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه، آزاد و از دادسرا خارج شد. 
اسفندیار رحیم‌مشایی٬ رییس دفتر رییس جمهور دولت دهم روز گذشته در کانال تلگرامی خود اعلام کرده بود، با توجه به ابلاغ احضاریه در۲۲ آبان ماه، پس از گذشت ۵ روز کاری و با توجه به روز تعطیلی روز یکشنبه بمناسبت شهادت امام رضا(ع)، ان شاء الله صبح دوشنبه ۲۹ آبان ماه، آنچنان که بازپرسی مربوطه در احضاریه عنوان کرده است «جهت ادای توضیحات» درباره جرم های اعلامی علیه اینجانب به دادسرای ذیربط مراجعه خواهم کرد.
ایلنا خبر داد که دومین جلسه بازپرسی وی شنبه هفته آینده در شعبه ۴ دادسرای فرهنگ و رسانه برگزار می شود.
همچنین به گزارش تسنیم آخرین جلسه دادگاه حمیدبقایی، دادگاه تجدیدنظر سعیدمرتضوی و محاکمه غیابی محمودرضا خاوری فردا سه شنبه برگزار می شود.
حمیدبقایی در دو جلسه نخست دادگاه، حمیدبقایی شخصا حضور داشت اما به گفته غلامحسین اسماعیلی، رئیس کل دادگستری استان تهران جلسه سوم با حضور وکیل او برگزار شد. بقایی صبح چهارشنبه ۲۴ آبان بجای حضور در سومین جلسه دادگاه خود به حرم عبدالعظیم رفته بود.
جلسه دادگاه تجدیدنظر سعید مرتضوی مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی و دادستان سابق تهران قرار بود سه شنبه ۱۸ مهر در دادگاه تجدیدنظر استان تهران برگزار شود که بدلیل حضور نیافتن او و ارائه گواهی پزشکی، موضوع رسیدگی به این پرونده انجام نشد.
بر همین اساس قرار شد جلسه ۳۰ آبان ماه جلسه رسیدگی به پرونده کهریزک وی باشد.دادگاه رسیدگی به این پرونده باید طبق توضیحات سعید مرتضوی پیش برود اما چون امروز حضور نداشت به جلسه بعدی موکول شد.
طاهری وکیل اولیای دم روح الامینی (یکی از کشته شدگان کهریزک) دراین باره به خبرنگار ایرنا گفته بود، سعید مرتضوی در این پرونده وکیل نداشت و باید خود مرتضوی به دفاع در جلسه بپردازد، در این پرونده از ابتدا خود مرتضوی دفاع کرد.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »