طرح دستگیری کودکان کار در دیگر شهرها نیز اجرا خواهد شد

زیتون– حبیب‌الله مسعودی‌فرید٬ معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور٬ خبر داد که «طرح دستگیری کودکان کار و خیابان» حداکثر تا یک ماه آینده در دیگر شهرهای ایران نیز اجرا خواهد شد.
طیبه سیاوشی؛ نماینده مردم تهران در مجلس بیست و پنجم شهریورماه از «دستگیری کودکان کار و خیابان» و انتقال آنان به اردوگاه‌ها خبر داده بود. به گفته سیاوشی٬ ۷۰ کودک افغانستانی، پیش از تشکیل پرونده‌ی مددکاری و مشاوره برای ردشدن از مرز به اردوگاه ورامین و بچه‌های زیر ۱۲ سال به مرکز بعثت منتقل شده‌اند.
حبیب‌الله مسعودی‌فرید بودجه اجرای این طرح را که از آن با نام «ساماندهی و جذب کودکان کار و خیابان» یاد کرد٬ ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

او به ایسنا گفت که پس از شناسایی و جمع‌آوری این کودکان با خانواده‌های آنها تماس گرفته خواهد شد و پس از بررسی وضعیت خانواده آنها و تهیه گزارش مددکاری از نوع خانوار و علت کار کودک، مداخلات لازم را به انجام خواهیم رساند.

اجرای این طرح با مخالفت وزیر کار مواجه شده است. علی ربیعی، وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی نیز سرانجام یک هفته پس از اجرای این طرح امروز به ایلنا گفت که طرح ضربتی جمع‌آوری کودکان کار و خیابان با مشکلاتی همراه است. او همچنین وعده داد که طی هفته آینده با برگزاری جلساتی به این موضوع رسیدگی خواهد کرد.

طیبه سیاوشی و زهرا نژادبهرام نیز پیشتر اجرای چنین طرح‌هایی را مصداق «کودک آزادی خوانده بودند.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباش پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن» و: «سر بالین فقیهی نومید کوزه‌ای دیدم لبریز سوال/… من قطاری دیدم فقه می‌برد و چه سنگین می‌رفت» به یادگار

ادامه »

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز

ادامه »