درگیری نیروی دریایی ارتش و ناو آمریکایی در خلیج فارس

زیتون– خبرگزاری تسنیم خبر از درگیری جدید بین ناوهای آمریکایی و ارتش ایران داده است. به نوشته این خبر گزاری یک موشک‌انداز ارتش ایران، به یک ناو آمریکایی به «دلیل نزدیک شدن به یک لنج ایرانی، هشدار» داده است.
این اولین بار نیست که درگیری‌هایی از این دست در خلیج فارس بین نیروهای ایرانی و کشتی‌های آمریکایی رخ می‌دهد، اما اولین بار است که ارتش وارد عمل شده است.
روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی بدون اشاره دقیق به زمان این درگیری، گزارش داده که درپی اعلام نیاز یک لنج ماهیگیری ایرانی، نیروی دریایی ارتش به منطقه اعزام می‌شود اما همان زمان یک ناو آمریکایی نیز به به این لنج ماهیگیری نزدیک می‌شده است.
موشک انداز فلاخن، از ناوگان دریایی ارتش ایران در مواجهه با این صحنه «با هشدار و اعلام حضور» موجب دور شدن ناو آمریکایی از منطقه می‌شود.
ارتش آمریکا هنوز در این رابطه اظهار نظری نکرده است.
پیش از این قایقهای نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران در منطقه حضور داشته‌اند. به گفته مقامات آمریکایی شناورهای سپاه پاسداران ایران به ناوهای آمریکایی بسیار نزدیک شده که با اخطار این نیروهای مواجه شده‌اند.
مقامات آمریکایی رفتار قایق‌های سپاه پاسداران ایران در خلیج فارس را غیرایمن و غیرحرفه‌ای می‌خوانند و از آنها انتقاد می‌کنند.
اما سپاه پاسداران می‌گویند که رفتارشان در چارچوب مقررات است. سپاه پاسداران غالبا این اقدامات را در چارچوب حق ایران برای حفاظت از مرزهایش تعریف می‌کند. ایران به حضور نیروی دریایی آمریکا در نزدیک آب هایش بدبین است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. هشدار مورد اشاره تنسیم در این حد بوده است که ما به لنج کمک میکنیم و نیاز به زحمت شما نیست و خیلی هم ممنون !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »