واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان ده‌ها کشته و زخمی بر جای گذاشت

زیتون– براثر واژگونی یک اتوبوس حامل دختران دانش‌آموز راهنمایی و دبیرستانی در شهرستان داراب فارس «۴۴ نفر» کشته و زخمی شده‌اند.
ایلنا کشته‌شدگان این حادثه را ۹ نفر اعلام کرد و فرماندار داراب خبر داد که ۷ دانش آموز دختر، یک راننده و سرپرست دانش‌آموزان در این حادثه جان باخته‌اند.
این دانش‌آموزان ساکن شهرستان‌های رودان و میناب در استان هرمزگان بودند که قصد داشتند در اردوی «ملی فرزانگان» در شیراز شرکت کنند.
به گفته عبدالرزاق قاسم‌پور، فرماندار داراب واژگونی اتوبوس ساعت ۴ صبح بوده که ۹ نفر کشته و ۳۴ نفر مصدوم داشت ۳۱ نفر از مجروحین در بیمارستان داراب تحت مداوا قرار دارند و ۳ نفر با بالگرد به شیراز منتقل شدند.
محمد حسین حمیدی، رییس پلیس راه راهور ناجا، به خبرگزاری فارس گفت که «اتوبوس به دلیل خستگی و خواب آلودگی راننده به پایه پل برخورد کرده است.»
محمدرضا عالی‌منش، رییس مرکز مدیریت و فوریت‌های پزشکی استان فارس، تایید کرد است که حال چهار نفر از این دانش‌آموزان «وخیم» است.
حسن نوری، معاون سازمان اورژانس کشور، نیز در گفت‌وگو با ایسنا، دربارهٔ آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان در داراب توضیح داد: «متأسفانه دو نفر از مصدومان منتقل شده به بیمارستان داراب دچار قطع عضو شدند و همچنین براساس آخرین گزارش‌ها دو نفر دیگر از دانش‌آموزان مصدوم نیز دچار قطع نخاع شدند.»
به گفته او، در حال حاضر پنج نفر دیگر از مصدومان در اتاق عمل تحت عمل جراحی هستند.
در پی این حادثه، محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، در پیامی توئیتری از سفر خود به داراب خبر داد.
سید محسن موسوی، رییس دادگستری شهرستان داراب، نیز خبر داد که راننده اتوبوس حامل دانش آموزان دختر هرمزگانی که در وضعیت جسمانی سالم به سر میبرد بازداشت شد.
جاسم جادری، استاندار استان هرمزگان خبر داده که هفت تن از دختران درگذشته در این حادثه فردا (شنبه) تشیع می‌شوند و به همین دلیل فردا در این استان عزای عمومی اعلام شده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »